Tillbaka till verkligheten.

Nollningen är slut och skolan har börjat. Det känns lite konstigt och ovant. Jag har varit ledig så himla länge, men nu är det dags att bege sig tillbaka till Landet Verklighet, på gott och ont.

Vi hade kursintro igår, och fick reda på att den c-uppsatsen vi skulle skriva har förvandlats till en d-uppsats, eftersom de håller på att göra om lärarutbildningen. Det innebär att vi ska skriva en terminsuppsats på en halv termin istället. Det innebär också att vi blir behöriga till forskarutibildning, och det är bra. Det gillar jag :)

Den här terminen ska vi dock börja med att läsa litteratursociologi. Det låter lite halvflummigt, men det är ganska intressant. Mycket att läsa dock, Fyra doktorsavhandlingar på ungefär 400 sidor vardera, tre gruppuppgifter, en enskild uppgift och en hemtenta ovanpå det. Den ena av avhandlingarna är dessutom på engelska. Oh joy. Det är studiediciplin på hög nivå som gäller den här terminen.

Vi har fått en del nya personer till klassen nu, bland annat en tjej som var överkursare när jag var nolla! Hon läser sista året nu. (Det är det som är så intressant med lärarutbildningen, man kan mixa ämnena och terminerna ungefär hur man vill, bara man läser dem i rätt nivåordning). Sedan är det ett par jag inte känner och några har dessutom fallit bort, men kärnan av klassen är densamma. De jag brukar umgås med är kvar, men det visste jag om sedan tidigare, så det var ingen större överraskning.

Jag har spenderar förmiddagen på biblioteket och pluggat och eftermiddagen hemma med att stryka tvätt, go me :P Dessutom har jag hunnit till körskolan och bokat nya körlektionen och spelat upphöjning med Maalin och Salle. Otroligt att det kan tjaffsas så mycket *rolleyes*
Nåja, nu är både Chimay och Rashein Aes Sedaier i alla fall, och nu är det nog lugnt på upphöjningsfronten ett tag, vilket är bra för jag behöver tid att plugga och skriva klart mitt rollspelsäventyr.

Imorgon är det onsdag och det betyder aikido. Det gillar jag :)
Nu ska jag se om brödet är färdigt i ugnen så jag kan äta kvällsmat. Huuuungrig!

Kommentarer
Postat av: guess who.. =)

trevligt med lite uppdatering.. ha det så kul med de tunga böckkerna.. jag ska tänka på dig när jag ligger på playan med min paraplydrink.......

2007-08-29 @ 13:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0