Bio

Jag och Emil var på bio i förrigår och såg Shrek den tredje. Den håller samma mått som de två tidigare filmerna, och det känns skönt att det faktiskt GÅR att göra uppföljare som håller samma klass som ettan (där ha Disney något att ta efter!). Jag gillar dessutom dubbelexponeringen och dubbeltilltalet i filmen (som det här med att prinsessorna brände en bh innan de stormade slottet :P). Det var klart värt pengarna.

I helgen var jag och såg Harry Potter & Fenixorden med Petter och Markus. Jag har samma åsikter om den som tidigare - scenografin är jättebra, skådespelarna är otoligt duktiga (även om Radcliffe var snyggare när han var yngre :P)  men manuset suger, tyvärr. Den är inte tillräckligt bra som film, och den är inte alls lika bra som ettan och tvåan. Boken är däremot en av de bästa i serien. Jag älskar djupet i den, och det djupet finns inte i filmen, tyvärr, men det var inte helt oväntat.

Nästa biofilm för min del hoppas jag blir Ett öga rött. Den verkar bra och intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0