Det börjar dra ihop sig!

Om ett dygn sitter vi (förhoppningsvis) i bilen på väg ut till lajvområdet. Jag har inte sytt klart min rock, jag har inte sytt klart min kjortel, jag har inte varit och handlat, jag har inte skrivit ner någon matlista till gruppen och jag har inte lärt mig ritualtexten utantill än.

Däremot har jag impregnerat alla skor, lagat alla trasiga byxor och tunikor som ska med, jag har klippt till öronen så att de har en mer passande storlek, jag har skrivit och skickat ut gruppintrigen och letat upp vägbeskrivningen till området. Visserligen ska jag köra bilen (wohoo!), vilket betyder att Emil är kartläsare, men jag vill gärna ha läst igenom var jag ska köra en gång innan i alla fall.

I eftermiddag ska allting göras färdigt. Smidig som jag är har satt fodertyget på fel sida i rocken, vilket jag inte upptäckte förrän jag hade sytt ihop eländet, så det vara bara till att sprätta och göra om det från början. Det lustiga är att jag gjorde samma misstag på kappan jag sydde i höstas ^^

Så här söt är jag i alvöron och rött hår. Öronen är dock inte fastlimmade, så de sitter inte helt 100 på den här bilden, och håret är inte riktigt så här mörkt heller :P Det svarta som ligger över soffan i bakgrunden är min alvrock, i delar.

image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0