Måndag - sammanfattning

Dagen har varit ganska fullspäckad. Jag har pluggat, ätit middad med Emil, pluggat lite till, handlat mat med Emil, fikat med Emil, sagt hejdå till Emil, tränat, ätit kvällsmat och översatt ritualtexten.

Jag har fått undan en del skoljobb idag. Uppgiften om lärande är färdig och den enda av de gamla uppgifterna som inte är påbörjad är VFU-uppgiften till delkurs ett. Den kommer jag nog att skriva sist, för den är så...luddig (lärarutbildningen i ett nötskal). Det känns bra att vara på rätt spår igen. Jag har dessutom meddelat Elin att jag inte skriver någon RET och att jag inte kommer på onsdag och att jag kan bedöma hennes RET om hon vill. Hon svarade att det var helt okej och att jag inte behövde bedöma hennes RET. Skönt.

Jag stack och tränade i eftermiddags. Idag var det dags för core, och det var inte riktigt lika jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Det var ett väldigt behagligt träningspass och instruktören (Loisa) var väldigt bra. Jag ska definitivt försöka gå dit nästa måndag också. och för er som inte vet innebär Core att framförallt magen och ryggen tränas för en bättre hållning. Dock tränas även armar och lår till viss del.

Det roligaste med träningen var att jag stötte på Sara Kristiansson, som jag dansat med när jag dansade i Eslöv. Lustigt va? Hon pluggar SUP (tror jag det var, men är inte helt säker) och började i höstas. Hon har växt till sig en hel del sedan jag såg henne sist, vilket i och för sig inte är så konstigt, det var ju trots allt ungefär tre år sedan (jag gissar att jag ser annorlunda ut också jämfört med då, även om jag kanske inte märkt det själv).

Jag och Emil pratade lite om ritualen arr vill att vi ska utföra på Nordmark, sedan sammanfattade jag den diskussionen och skickade den till Patrich (och jag har fortfarande inte fått min intrig, trots att jag blev lovad den för över två veckor sedan). Den senaste timmen har jag tillbringat med att skriva en ritualtext på sindarin. Den är inte grammatiskt korrekt nånstans, men det skiter jag i just nu. Det får bli ett projekt till nästa lajv. Cajz har lovat att ställa upp som ritualoffer, eftersom Ida hoppade av. Får hoppas att Cajz blir frisk till lajvet bara, annars blir det så tråkigt, inte bara för oss utan även för Cajz.

Nu är det hög tid att skutta ner i sängen. Jag antar att mina magmuskler kommer att vara döda imorgon. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0