Nya planer

Om man ogillar utbildningsvetenskap så till den grad att man vägrar läsa det är det väldigt svårt att bli lärare. Därför bör jag nog söka mig till en annan yrkesinriktning, sen får mamma säga vad hon vill.

Hej vad det kan gå. Nu har jag sökt tekniskt basår till hösten. Nästa vecka ska jag prata med studievägledaren och det lutar just nu åt ett studieuppehåll. Kursen estetiska lärprocesser ger jag blanka fan i, vill hon inte godkänna mig som det är nu är det inte lönt att lägga energi på att skriva RET:en, utan i så fall ska tiden ägnas åt att fixa fallbeskrivningen och komplettera de två uppgifter jag inte fixade till de två förra delkurserna, och den sista delkursen ska jag fixa. Då kan inte CSN bråka.

Blir jag godkänd på alla kurser inom tekbas får jag garanterat plats på något av högskoleingenjörsprogrammen på HH, och i så fall vet jag vilka två det står mellan....

"Nej, du får inte hoppa av! Inte nu, när du kommit så här långt!"
Tack Marie för den kommentaren, den värmde *ler lite*
och tack Emil och Malin för att ni lyssnar. Ni är bra alla tre.

"Det är lite leagally blonde över dig"
Emils kommentar :P

Nu ska jag göra något betydligt mer meningsfullt och konstruktivt än utbildningsvetenskap - jag ska stryka tvätt och titta på Chocolat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0