Tisdagmorgon

...eller ja, nu är det väl snarare förmiddag, men whatever. Jag unnade mig en sovmorgon idag. Jag brukar inte göra det på vardagar, men jag tyckte att jag förtjänade det idag. Jag fick gjort en hel del skolarbete igår, dessutom var jag och tränade och Emil är inte hemma. Så istället för att vakna och gå upp vid sjutiden vaknade jag strax efter åtta och gick upp ungefär halv nio.

Jag har inte så ont i magmusklerna som jag trodde att jag skulle ha. Visst känns det av att jag tränade igår (och inte bara i magen, utan även i armar, lår och rygg) men det gör inte ont. Jag kunde ha tagit i mer :P Folk får säga vad de vill om kårgymmet, men det är bland det billigaste i stan, det är nybyggt vilket gör att både omklädningsrum och lokaler är jättefina och fräscha, och instruktörerna och passen är jättebra. Att det sedan ligger mittemot Mordor är en annan sak :P

Jag glömde bort att skriva det igår, men Svante jobbade i receptionen på kårgymmet, så efter mitt pass stod jag och snackade skit med honom en stund. Han tyckte att jag skulle bli byggnadsingenjör :P och sedan tyckte han att jag skulle se spexet. Tydligen är skådisarna ruggit bra. och det är Svante som skrivit manus. Jag och Emil har pratat om att gå på premiären, men vi har inte köpt biljetter än, så vi får se hur det blir.

Idag väntar fortsatt pluggande. Jag ska ta tag i fallbeskrivningen på allvar. En tur till stadsbiblioteket måste också prioriteras, annars måste jag betala. Lajvkläder ska också sys, och jag ska se om det finns någon tvättid ledig ikväll.

Jag har förresten fått min intrig till Nordmark och jag kan inte säga att jag är sådär överdrivet imponerad. Det finns en del i den som inte riktigt är Faelwens stil, hon skulle aldrig bete sig så desperat. Dessutom är intrigen full av särskrivningar och språkfel. Det är så jobbigt att läsa sånt.

Jag har några gamla inlägg från början av april som jag inte kunde skriva in i bloggen. Har jag tid ska jag försöka att lägga in dem senare idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0