Glad Lughnassad!

Den här tiden på året brukar vara den lyckligaste. Det brukar också vara den då jag funderar allra mest kring saker och ting. Mycket av det beror på de magiska sommarkvällarna och på att jag fyller år.

Saker och ting känns bra nu. Riktigt bra. CSN har godkänt min bidragsansökan. Jag har fått studiemedel beviljat för hela året, vilket egentligen inte var någon stor överaskning. Vad som däremot var en överaskning var att de inte räknas in de 240 veckorna. Med andra ord: jag kan gå en hel högskoleingenjörsutbildning utan att de kommer att börja bråka om det sista året. Nu har jag ju fortfarande inte bestämt mig, men det känns bra att ha det i bakhuvudet.

Om två veckor börjar jag skolan. Det är två veckor tidigare än jag räknat med, och det kan ställa till vissa problem med nollningen, eftersom jag inte vet hur mitt schema ser ut än (jag har sedan i mars lovat att hjälpa lärarna på deras nollning - de behöver överkursare). Jag får stuidemedel tidigare än beräknat, och således är pengarna inte ett problem just nu. Att jag dessutom - väldigt oväntat - fick lite pengar av pappa gjorde dessutom inte saken sämre.

Lägenheten börjar så sakta komma i ordning. Jag räknar inte med att den ska vara helt iordning på söndag, men som det ser ut nu kommer det i alla fall att bli acceptabelt. Det kan gå att få upp gardinerna i alla rum utom i pysselrummet. Det finns bara två bananlådor kvar och alla lådor och kassar, en undantaget, i köket är uppackade. Sovrummet har varit iordning ett bra tag redan.

Jag missade solförmörkelsen innan idag, det var lite synd. Solförmörkelse på en ritdag - det är magiskt så det förslår, haha.

Nu är det nio minuter kvar till midnatt. Det är dags att leta fram ljusen. Glad Lughnassad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0