Allting strävar mot oordning

Det är en fysisk lag (och tydligen en kemisk också). Det krävs mer energi för att skapa ordning än för att skapa oordning (detta kallas för entropi, och det hade jag prov på igår) och det är därför som det är mycket lättare att stöka ner en lägenhet än att städa den. Man lär sig mycket intressant på kemilektionerna :P

Jag har inte hunnit/orkat skriva här så mycket som jag velat. Förra helgen var jag, Emil och Ölme på Sveroks riksmöte. Det känns som om det var i förrigår vi kom hem, men det har redan gått en vecka och nu är det helg igen. Vart tar tiden vägen? Jag tog i vilket fall som en del bilder, och de kommer väl upp på bilddagboken när jag orkar/hinner (vilket troligtvis inte blir förrens på jullovet). Bland annat fick jag en bild på Zworken (han finns faktiskt!!!).

På riksmötet diskuterades det en massa bra och viktiga saker. Jag skrev ett yrkande (tillsammans med Emil och Vargman) om hur fördbundstidningen ska utformas, och det gick igenom, wohoo! Överlag var det en trevlig helg och jag bangar inte att åka på riksmötet nästa år också.

Igår var det dags för nästa möte - HUGs årsmöte. Det är nog det flummigaste årsmöte jag någonsin varit på. Vi kunde inte göra så mycket, eftersom vi insåg att någon för något år sedan tog ett beslut att lägga årsmötet på hösten istället för på våren. Inget fel med det, men det blir en del klödd om man gör så utan att ändra andra viktiga saker i stadgarna, t.ex. verksamhetsår och för vilken period styrelsen väljs o.s.v.

När vi således skulle tolka stadgarna för detta årsmötet blev det en hel del fel, eftersom det inte blivit något specificerat. Det ska därför vara årsmöte igen i februari och tills dess ska stadgarna ses över så att de kan revideras. Som sagt - allting strävar mot oordning :P

Igår hade jag dessutom slutprov i kemi. Det gick okej, jag gjorde mitt bästa och det borde räcka till ett godkänt, även om jag inte hann göra klart alla uppgifter.

Proven och mötena avlöser varandra känns det som. Om en vecka har vi slutprov i fysik, och veckan därefter är det biologin som gäller. Sedan är det slut för den här terminen, wiiee!

Imorgon ska jag till Malmö. Först ska jag och mamma köpa julklappar och sedan blir det musikal på kvällen. Vi ska se Mamma Mia. Jag har visserligen sett den en gång, men jag har inget emot att se den igen, i synnerhet inte när jag blir bjuden :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0