Året 2007

Ja, vad kan man säga om 2007? Det var ett intressant år (de brukar vara det :P) och det hände sådär lagom mycket. Det största som hände var att Emil flyttade in och Mark tog studenten. Mitt hjärtproblem ska vi inte heller glömma bort.

JANUARI

*Jag åkte till Stockholm med mamma, pappa, Göta och Claes. Vi flög upp. Jag träffade Ida, Jonas och Siri. Vi var på Skansen och vi såg Mamma Mia!.
*Jag graderade till 6:e kyu den 20:e januari. Det var en av de få dagar på hela året det snöade :P Någon mer gradering lär det dock inte bli för min del, eftersom min axel inte gillar aikido =/

FEBRUARI
*Anna och Henrik flyttade in i mitt hus.
*Vi var och bowlade med spexet, där jag var med både som koreograf och kostymsömmerska.
*Jag arbetade som plätt på Hjärtslaget.
*Jag var med mamma, pappa och Mark i Vallåsen och åkte skidor.
*Jag köpte ny dator - min älskade Acer-laptop Hedwig :P
*Sista helgen var en läderhantverkshelg uppe i Dalsland med DMF. Det snöade och jag var ute och hoppade i snön och fick svårt att andas.

MARS
*Den 7/3 var det avtäckningmiddag med spexet.
*Jag gjorde min VFU på Vallåsskolan.
*HUG hade storspelkväll
*Jag fick problem med mitt hjärta och var hos doktorn.
*Vi åkte till Åre på påsklovet.

APRIL
*Jag skrev körkortsteorin och fick 64/65
*Lorinia blev vald till Amyrlin
*Jag åkte på Domen över Hjorvald II, som värdhuspigan Frenja
*Min tand rotfylldes

MAJ
*Jag skrev B-uppsats
*Jag åkte på Makt i Sike I, som soldaten Myra.

JUNI
*Emil flyttade in
*Årets första dopp skedde den 10:e juni i Mossby Strand.
*Mark tog studenten den 11:e juni
*Jag firade midsommar i Tingaröd med Emils familj.
*Jag åkte på Tre Rikens Ring (årets näst roligaste lajv!) som skogsknyttet Mossla.

JULI
*Siri kom på besök. Det var jättetrevligt. Vi smyglyssnade på Gessles konsert och såg på film. Och jag hade feber och var förkyld.
*Jag åkte på Ardanus-lajvet som Frenja Galdursdotter (the one and only :P) .

AUGUSTI
*Jag fyllde 22.
*Jag var med på Nollning 2007 som överkursare för Lärarna.
*Maria Bardun övertalade mig att starta en blogg.
*Jag var med på aikido-affischerna

SEPTEMBER
*Jag skar sönder tummen och trashade Petters födelsedagskalas
*Jag gjorde en ultraljudsundersökning av mitt hjärta och fick reda på att det är fullt normalt.

OKTOBER
*Den första frosten kom 9/10
*Jag var i Stockholm och såg Sound of Music. Träffade Ida en snabbis på livrustkammaren, men Siri hann jag inte träffa.
*Jag och Emil var på vår första semester tillsammans. Den var inte så lång och pretto, vi var ett par dagar i Mälarhusen, men det var väldigt, väldigt trevligt.

NOVEMBER
*Jag åkte på Abderon-lajvet Mod Allena, årets roligaste lajv. Jag spelade först mörkervännen Korpa, sedan fiskardottern Sigirid och sist soldaten Hedwig. Jag har aldrig fått så mycket stryk eller dött så många gånger under samma lajv :P
*Jag blev påkörd av en cyklist.

DECEMBER
*Jag slutade i VVT, efter lite mer än sex års medlemsskap.
*Jag skev c-uppsats.

LÄSTA BÖCKER UNDER 2007:
*Doktor Glas (Hjalmas Söderberg)
*Kärlek (Hanne Örstavik)
*Det är bara gudarna som är nya (Johannes Anyuru)
*Kalla det vad fan du vill (Marjaneh Bakthiari)
*Dvärgen (Pär Lagerkvist) DÅLIG!
*Petter & Lotta på äventyr (Elsa Beskow)
*Gittan & gråvargarna (Pia Lindenbaum)
*När Findus var liten och försvann (Sven Nordqvist)
*Stackars Pettson (Sven Nordqvist)
*Mio, min Mio (Astrid Lindgren)
*Emil i Lönneberga (Astrid Lindgren)
*Spela död (Peter Abrahams) BRA!
* Prick & Fläck på pricknick (Lotta Geffenblad)
*Three hearts and three lions (Poul Andersen) BRA!
*Tordyveln flyger i skymningen (Maria Gripe) BRA!
*Sandvargen & hela härligheten (Åsa Lind)
*Prinsessan och mördaren (Magnus Nordin) DÅLIG!
*Kitty och den stulna brudslöjan (Carolyn Keene)
*Eldens hemlighet (Henning Mankell)
*Nemi I (Lise Myhre)
*Nemi II (Lise Myhre)
*En ö i havet (Annika Thor)
*Näckrosdammen (Annika Thor)
*Harry Potter och de vises sten (J.K. Rowling) BÄST!
*Sandor slash Ida (Sara Kadefors)
*Damernas detektivbyrå (Alexander McCall Smith)
*The Red Magician (Lisa Goldstein)
*Eldbäraren (Meredith Ann Pierce) BRA!
*Nemi III (Lise Myhre)
*Nässlorna blomma (Harry Martinsson)
*Remnant population (Elisabeth Moon) BÄST!
*De övergivnas armé - en bok om rollspel (Diddi Örnstedt och Björn Sjöstedt)
*Nya hyss av Emil i Lönneberga (Astrid Lindgren)
*Harry Potter och hemlighternas kammare (J.K. Rowling) BRA!
*Levande rollspel - en handbok (Hans Käll)
*Enders Game (Orson Scott Card)
*The man in the high Castle (Philip K. Dick) DÅLIG!
*Harry Potter och fången från Azkaban (J.K. Rowling) BÄST!
*Fallhöjd (Nick Hornby)
*Varför är en fågel i handen bättre än tio i skogen? (Kaj Attorps)
*Mitt liv som troll (Rolf Lindberg)
*Trollboka (Rolf Lindberg) BRA!
*Avalons dimmor (Marion Zimmer Bradley) BRA!
*Praktisk draklära (Ernest Drake)
*Hösmörkrets drakar (E. Weiss & T. Hickman)
*Harry Potter och den flammande bägaren (J.K. Rowling) BRA!
*Harry Potter och fenixordern (J.K. Rowling) BÄST!
*Drakarnas natt (E. Weiss & T. Hickman)
*Harry Potter & The Half-blodd prince (J.K. Rowling) BRA!
*Nyckeln till ljuet (Nora Roberts)
*Harry Potter & the deathly hallows (J.K. Rowling) BÄST!
*Spelkortsmysteriet (Jostein Gaarder)
*Prinsessa söker draker (Patricia Wrede) BÄST!
*Nemi V (Lise Myhre)
*Kampen om högt och lågt (Magnus Persson) SÄMST!
*För att bli kvinna - och av lust (Maria Ulfgard)
*Jenny (Jonas Gardell)
*Läsningens röster (Johan Elmfeldt)
*Ways with words (Shirley Brice Heath)
*Silmarillion (J.R.R. Tolkien)
*Sjtärnstoft (Neil Gaiman) BÄST!
*Språksociologi (Jan Einarsson)
*Lånord i svenskan (Lars-Erik Edlund och Brigitta Hene) DÅLIG!
*Drakvinter (Margaret Weiss & Tracy Hickman)
*Witch - The Wild Ride from Wicked to Wicca (Candace Savage)
*Drakar och Demoner: Rollspelet (Dan Slottner, Magnus Malmberg & Theodore Bergquist)
*Fältguide till oknytt (Richard Svensson) BRA!
*Harry Potter och dödsrelikerna (J.K. Rowling) BÄST!
*Eon II Deluxe
*Eon - Spelarens bok
*Drakar och demoner: Rollspelet, reviderad utgåva
*Svinvinternatt (Terry Pratchett) BÄST!
(Totalt: 73)

SEDDA FILMER 2007:
E.T.
Det våras för rymden
Herrskap och tjänstehjon
Trinity - Djävulens högra hand
Hemvärn & Påssjuka
Pirates of the Caribbean: Curse of the black pearl
Sagan om de två tornen extended
Sgan om konungens återkomst extended
Mästerdetektiven basil Mus
Bilar
Aladdin
Harry potter & de vises sten
Harry potter & Hemligheternas kammare
Harry Potter & Fången från Azkaban
Rat Race
V för Vendetta
Robin Hood
Harry Potter & den flammande bägaren
Lejonkungen
Fivel - Resan till Amerika
Fivel i vilda västern
Snapphanar
Pirates of the Caribbean: Dead man's chest
Shrek
Leagally Blonde
HippHipp [paw rikthiit]
Narnia
Sound of Music
Avalons dimmor
Monster, Inc.
You've got mail
National Treasure
Spirited Away
StarWars IV
Pirates of the Caribbean: Vid världens ände
Snövit
Ensam hemma
Magiska systrar
Kärlek & lavemang
Bröstsim & gubbsjuka
Kalle Blomkvist lever farligt
Princess of Thieves
Pulp fiction
Chocolat
Där fick du
Ensam hemma 2
Merlin
Pocahontas
Mulan
Casanova
När det va' då
Roliga timmen med Stefan & Krister
Harry Potter & Fenixorden
En förtrollad romans
Bröderna Grimm
Sagan om ringen extended
Göta kanal 2 - kanalkampen
The Phantom of the Opera
Charlies änglar
Charlies änglar 2
Shrek den tredje
Mitt stora, feta, grekiska bröllop
Det magiska svärdet
Natt på museet
Miffo
Freaky Friday
Jönssonligan dyker upp igen
Jönssonligan på Mallorca
Ett päron till farsa firar jul
Arn .- Tempelriddaren
(Totalt: 70)

KONSERTER M.M.
Mamma Mia! (Circus, Stockholm)
Apassionata (Malmömässan, Malmö)
HASP 2007: Halmstad Anno 1503 - På spaning i stan (Halmstad Teater, Halmstad)
Sound of Music (Göta Lejon, Stockholm)
(Totalt: 4)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0