En underbar dröm

Jag hade en underbar dröm, och jag vaknade så härligt rofylld och harmonisk.

Jag gick barfota längs en stig i en vacker skog. Solen lyste ner genom träden. Jag kom fram till en vacker, porlande bäck. Den var sval och skön, och jag ville svalka mitt ansikte och mina fötter med det klara vattnet. När jag doppade ner händerna i det såg jag att bottnen var fylld av kristaller och vackra stenar. Jag böjde mig ner för att ta upp några, men jag nådde dem inte. Jag böjde mig längre ner, men kunde fortfarande inte nå dem. Då fick jag syn på en vacker, ljus gestalt på andra sidan bäcken. Jag reste mig upp och backade ett par steg. Hon böjde sig ner, plockade upp en hand med kristaller och gick över bäcken mot mig. Hon räckte över kristallerna till mig och sade att det var en gåva, att jag skulle ta väl vara på dem och att jag visste vad jag skulle göra med dem. Jag höll fram mina handflator och hon lade kristallerna i mina händer. Sedan vaknade jag.

Jag har ingen aning om vad jag ska göra med en drös kristaller, men jag tänker ta reda på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0