Imse, vimse spindel

Dagen började med att jag "försov" mig (om man nu kan göra det när man har sommarlov) och vaknade klockan tio. Att sova ungefär tio timmar är inte alls bra. Jag vaknade med huvudvärk av att jag sovit för länge. Sedan, när jag väl gått upp, gjort frukost och satt mig i soffan för att äta den upptäcker jag att det är en äcklig krypspindel i taket (en såndär med fula framben som kryper fort som fan). Givetvis är den över den delen av soffan som är sönder, så jag kan inte ta ut den. Emil är på jobbet och Petter är hemma.

Jag var tvungen att ringa Emil för lite moraliskt stöd och han lovade att slänga ut den om jag lät den vara tills han kom hem. Det gick ganska bra. Jag lyckades ignorera den och sätta mig vid datorn för att äta istället. När jag är halvvägs genom frukosten börjar fanskapet krypa. Mot mig! Givetvis fick jag panik, men tillslut lyckades jag hämta mig så pass mycket att jag faktiskt klarade av att hämta en stol, en burk och ett vykort. Jag fångade det äckliga, lilla krypet och slängde ut den i rabatten. Yay me!

Så jag kan faktiskt om jag vill (även om jag hade tårar i ögonen hela vägen ner till rabatten - det är ÄCKLIGT att bära spindlar i glasburkar!). Fast jag tycker förstått det är bättre när någon annan tar de hemska krypen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0