Didi Örnstedt och Sverok

Eftersom kära Didi inte vill tillåta kommenterarer på hennes blogg, och eftersom jag av diverse anledningar inte vill lägga mig i diskussionen på Sveroks forum kommenterar jag det hela här.

Man kan tycka vad man vill om Didi. Boken (De övergivnas armé) kom ut för ungefär tio år sedan. Det har hänt fruktansvärt mycket inom spelhobbyn de åren. Nu har Didi visserligen inte ändrat uppfattning om rollspel i stort, men det är inte den kampanj det var innan.

Angående den diskussion som blivit på Sveroks forum (http://forum.sverok.se/viewtopic.php?f=12&t=24225&view=unread#unread ) tycker jag att flera kommentarerna är direkt barnsliga och fjantiga (snacka om att ge Didi vatten på sin kvarn *himlar med ögonen*). Dock tycker jag att Didis kommentarer i SIN blogg är lika fjantiga - ska hon kommentera något kan hon i alla fal låta bli att censurerar delar av inläggen och låta bli att svartmåla Sverokare med TITLAR inom förbundet? (det var trots allt fler som kommenterat det.)

Länk till Didis blogg: http://nertus.se/?p=112

För övrigt vill jag ge en liten uppmaning till alla som sitter i Sverok-styrelser, av vilken typ de än vara må: tänk på att ni representerar en styrelse, oavsett vad ni skriver. Det är helt okej att ha en personlig åsikt om Didi (jag har många) men kom ihåg att det ni skriver inte bara riskerar att svartmåla er, utan också er förening. Ni kan tycka vad ni vill om det, men det är så det är att vara invald i en styresle, och om ni inte kan accpetera de spelreglerna bör ni fundera på om ni verkligen passar att sitta i en styelse.

Kommentarer
Postat av: dakka

Jag tycker inte att du ska klaga på att någon annan censurerar i sin blogg när du själv gör det. Det kallas hyckleri.

2008-05-06 @ 21:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0