Hemma igen

Så var jag hemma efter lajvet igen. Bortsett från att jag mådde dåligt en stund på lördagen och låg och grät (vilket till stor del berodde på brist på sömn och mat, skulle jag gissa) så Emil fick trösta mig uppe på värdshusloftet, så har det varit en underbar helg. Och det som värmde allra, allra mest (förutom Emils insats på lördagen) var när huvudarr kom fram till mig, direkt efter att lajvet blåsts av, och gav mig en kram och sade "du var helt fantastisk!". Sådant värmer verkligen, och återigen har jag fått en egokick av att spela Mossla - det ÄR en av de bästa lajvkaraktärerna någonsin, och mycket av det beror på hur kul folk tycker det är att jag spelar henne på ett visst sätt. Dock höll hennes förbannade nyfikenhet och skattmani på att få in henne i trubbel ett antal gånger...fast mer om det kommer när jag orkar skriva lajvresumen.

Jag måste dock, tyvärr, säga att jag återigen blev en aning besviken på Cajz, men hon hade väl sina skäl att ljuga *rycka på axlarna* Nåja. jag orkar inte lägga mer tid och energi på henne. Bäst bara att hålla sig undan, antar jag.

Jag har varit i skolan idag och varit duktig. Jag har pratat både med Ingrid och med Christina (och bara att jag kan nämna deras namn utan att komma med tillägg är en stor framgång, haha!) och det har löst sig. Jag hade missförstått en del av uppgiften jag skulle göra för Ingrid, så den ska jag komplettera, men det är inte så jobbigt. Vad gäller seminariet med Chrsitina var det bara ett missförstånd som rett ut sig. Hon ska ta kontakt med Anki och säga att jag är godkänd så att poängen kan föras in. Skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0