Min mormor

Min mormor är den bästaste i världen! När jag hämtade posten innan idag hittade jag ett jättfint namnsdagskort från henne (just det - idag är det den 13:e maj och världens bästa Linn har namnsdag!!!). Givetvis var jag tvungen att ringa och tacka henne för kortet och berätta att jag och Emil fått en lägenhet. Och så var jag tvungen att höra mig för så att min kökssoffa står kvar i hennes källare, haha.

Den där kökssoffan är egentligen en ganska lång historia (och den har en ganska lång historia, min mamma ska tydligen ha suttit i den som barn och hon är över 50!), så den tar vi en annan gång. Jag älskar den köksoffan i vilket fall som, och när jag och Emil äntligen kan flytta in i vår trea ska den med!

Jag insåg att det idag är exakt tre år sedan jag var i Köpenhamn och köpte mina studentkläder. Mormor var med då och bjöd på god glass eftersom jag hade namnsdag. Mormor brukar alltid komma ihåg min namnsdag. Eftersom jag inte bor hemma längre får jag nöja mig med ett kort, men det gör jag så gärna. Jag får äta rabarberpaj ikväll istället och sända en extra tanke till kära mormor.

Hon tycker förresten att jag ska komma hem och hälsa på, för hon saknar mig :P Kanske kan vi ta en sväng om Löberöd i helgen, när vi ska ner till Emils föräldrar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0