"Kan du inte läsa?"

...var det första min granne sa till mig i tvättstugan för ungefär 15 minuter sedan.

"Jo,tack", svarade jag, "jag kan läsa alldeles utmärkt?"
Den söta gamla tanten svarade då: "klockan tolv du skulle vara ute. Vet du vad klockan är nu?"
"Tja, med tanke på att jag gick ner prick tolv kan den inte vara mer än fem över."
"Klockan tolv min tid börjar. Nu jag inte hinner tvätta!

Och innan jag hinner fråga henne varför jag ska vara klar innan min tid slutar har kärringfan gått ut igen och muttrar "typiskt unga, ingen respekt för någonting".

Varför råkar jag alltid ut för bittra gamla kärringar? Och vad ska hon göra som är så otroligt viktigt att det är svårt att gå ner och tvätta innan klockan blivit 12:10 (för övrigt gick jag ner i tvättstugan 12:00 och var uppe i köket igen 12:08), men känner att hon har tid att gå ner och gnälla på mig?

Tar jag åt mig? Ja, lite, för jag har faktiskt inte gjort något fel den här gången, kärringjävel.

Kommentarer
Postat av: Marie

Har du tvättid till klockan 12 ska du vara färdig och ute ur tvättstugan klockan 12, inte gå NER klockan 12. Hennes tid börjar ju då. Hennes påpekande är klart befogat, om än lite väl känsligt. Men vad vore världen utan gnällkärringar, hur rätt de än faktiskt kan ha?

2008-11-02 @ 16:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0