Kristallvatten

Vissa dagar ska man inte gå upp, så är det bara.

Jag somnade om efter att Emil kört till jobbet i morse, och vaknade inte förrän tio minuter innan jag var tvungen att gå hemifrån för att hinna med bussen. Första lektionen är fysiklab, vilket är väldigt, väldigt jobbigt att missa. Jag tog mig upp, åt frukost och klädde mig för att komma med nästa buss. Jag gick hemifrån i god tid. Precis när jag ska över övergångsstället kör den förbi. Jävla skit. Jag tar mig ner till högskolan och lyckas tillslut ta en buss därifrån. Jag kom nästan 1½ timme försent. Bra jobbat.

Jag känner mig fortfarande besviken efter spelmötet igår, men det är inte så mycket att göra något åt. Jag är inte sur på någon och jag hoppas att de inte är alltför sura på mig heller, trots att jag inte betedde mig på ett exemplariskt sätt. Jag vet att Emil är besviken också, men den diskussionen ska vi ta när han kommer hem. Lite ilska, sedan kramar och pussar och så är det bra igen. Jag överlever det.

Jag tror däremot jag håller på att bli förkyld igen, så nu är det boosta med echinagard och timjanolja som gäller, så kanske jag kan kväva den här förkylningen i dess linda. Den, plus biologiprovet imorgon, är säkert en starkt bidragande orsak till att jag överreagerade igår.

Till dagens misär ska vi också lägga det tråkiga mejl jag fick från Essan. DMF ville inte gå med på HUGs önskemål om lajvdeltagarnas medlemsskap, på grunder jag inte orkar diskutera här. Jag förstår deras argument, men jag vill inte arrangera lajv i HUGs regi på de villkoren. Utan HUG i ryggen arrangerar jag inget lajv, så just nu ser det ut som om jag måste ställa in det. Jag ska ta en diskussion med övriga styrelsen och se vad de säger. Vi ska spelveckan-möte imorgon, så jag kan ventilera det då. Då har jag förhoppningsvis lugnat ner mig en smula också, så jag kan ta diskussionen på ett bra sätt.

Och kristallvatten ja - det är en intressant företeelse som inträffar ibland när salter löses i vatten och sedan "utvinns". Namnet betyder att vatten binds innuti kristallen, vilket får tillexempel kopparsulfid att bli blått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0