Segare än segast.

Hazela överlevde gårdagen. Faktum var att allt, för ovanligthetens skull, gick precis som hon ville! Hah! Det var dessutom ett väldigt, väldigt trevligt speltillfälle. Ett sånt som gör att man känner att rollspel är en av världens bästa fritidssysselsättningar. Ikväll blir det uppsamling med resterande spelgruppen, och vi har äntligen lyckats hitta en femte spelare, Amira-Sofie, som kommer att vara med för första gången ikväll.

Vid sex kommer de andra hit och ska grilla innan vi börjar spela, vilket också blir trevligt.

Idag har jag för övrigt varit segare än segast. Jag vaknade typ kvart över tre i natt, gick upp och kissade och kunde inte somna om. Innan dess drömde jag en mycket underlig dröm om Hazela och Jaron (en SLP) som satt på ett värdshus och pratade, och någon skulle mörda Hazela. Genom att flytta runt en massa bråktal och använda algebra kunde vi försöka lista ut vem det var, så det gjorde vi, fast det var så otroligt komplicerade ekvationer så jag vaknade innan de var färdiga. Jag tror jag pluggar för mycket matte *himlar med ögonen*

Jag sov hur som helst bara lite drygt 4½ timme, gick upp vid tjugo i åtta och insåg att det inte skulle hinnas med någon frukost, klädde på mig och gick till skolan för en mattelektion. Efter den blev jag hemkörd av läraren med orden "vi ska inte ha någon genomgång på fysiken, gå hem och lägg dig istället". Så det gjorde jag, och har varvat läsa Nemi med äta nudlar och halvsova fram tills dess. Nu ska jag försöka få i mig lite kaffe(!) och se om jag kan börja känna mig mer som Linn och mindre som zombie. Jag är inte så sömning längre, bara seg som fan.

Och så håller vi tummarna för att allt fortsätter att gå bra för Hazela. Om någon skulle komma på vem hon träffat skulle det kunna få episkt dåliga proportioner :P Dumt ja, men förbannat roligt!

Kommentarer
Postat av: Em, 15 år och gravid med tvillingar.

Nej.. 800 bloggar hade anmält sig till "månadens blogg". En lite tävling eller vad man ska säga.

2009-04-24 @ 16:44:07
URL: http://ellamarie.blogg.se/
Postat av: Wero

Nu finns det svar på din fråga i min blogg :)

Välkommen att kolla :)



Även om du inte tror på Gud så tror han på dig :)

2009-04-24 @ 19:09:34
URL: http://izredam.blogg.se/
Postat av: Filippa

Hej hej!

Det jag skrev var inte att jag skulle hjälpa henne med stavningen. För det kan jag inte. Hon stavar mycket bättre än mig och det vet jag. Och förresten, varför bryr du dig om vad jag skriver och gör. Du verkar inte ens läsa min blogg. För du har då aldrig kommenterat förut.



Ha det bra ända!

2009-04-25 @ 07:59:48
URL: http://filiflippan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0