Nollning 2009 är igång!

Som jag gissade har jag inte hunnit blogga. De stunder då vi haft längre rast än två timmar har varit på nätterna, och då har jag ägnat tiden åt att sova, vilket har varit väldigt välbehövligt :P

Jag tänkte ge er en liten uppdatering om vad vi gjort hittills. För er som undrar är U-Säk de tvåor som i första hand har hand om oss nollor och staben är de som har hand om vårt programs nollning överlag.

Dag 1:
Vi mjukstartade lite, började lära känna varandra och tvåor (i den mån det nu går, då de är utklädda och pratar stabiska och är väldigt hemliga och mystiska i största allmänhet, i synnerhet U-Säk) och överkursare. U-nollor får inte lov att bära gult, så jag fick hela framsidan av min t-shirt silvertejpad, eftersom där var gult tryck på den. Vi hade en liten stadsvandring och det var tokigt varmt. Silvertejp andas inte, kan jag tala om. Nu tänker jag dubbelkolla alla mina kläder, så det inte finns något gult på dem innan jag tar på dem ^^

På kvällen satt vi och löste "omöjliga uppgifter". Eller ja, det var egentligen inte så omöjligt, det var bara förbannat svårt. Vi skulle bygga en grej och fick en tokigt jobbig beskrivning. Efter tre timmar blev vi utskickade på en tipspromenad, och då var jag den som hade kommit längst, vilket imponerade på en del av överkursarna (det kändes väldigt bra!). När vi kom tillbaka in igen delade vår stab ut en mall för hur vi skulle bygga ihop det vi byggde, och då var det ju inte alls svårt. Jag var lite småsur dock eftersom jag kommit så pass långt med min handritade. En av överkursarna tyckte lite synd om mig och sade att jag "vann" eftersom jag gjort mest rätt, så då kändes det lite bättre. Det är en sådan kväll som jag inte ångrar att jag var med på men inte känner att jag skulle vilja göra om, haha :P

Vi blev i alla fall bjudna på mat där: ärtsoppa och pannkakor.

Dag 2:
Vi drog igång halv tio och då plockades det fram en maskot: Ted Bacon, en stor rosa tyggris, som namnet kanske antyder. Förmiddagen ägnade vi åt att leka lite lekar och så hade vi rundvandring på Kåren. Vi blev bjudna på pastasallad av U-Säk och sedan fick vi en massa uppgifter vi skulle göra. Min grupp skulle bygga ett hus åt kräftan Runar (en riktig kräfta ja, död sådan visserligen, men ändå. Också en maskot). Därefter stack jag hem och åt och tog det lugnt en stund. Musklerna i ryggen gjorde ont, så jag passade på att vila dem.

På kvällen sedan var vi med om något riktigt häftigt uppe på Galgberget. Jag tänker inte säga mer än så, men det var riktigt stämningsfullt och mäktigt. Jag har nog aldrig sett så mycket folk i gula overaller förr på samma gång!

Allt gående gjorde dock att jag hade rusktigt ont i ryggen efteråt. En del av nollorna stack ut och festade med våra överkursare, och sedan var det bara jag kvar som skulle mot Nyhem och Emil, som också var med uppe på Galgberget hade försvunnit på vägen. jag gissade att han hade gått hem, men eftersom jag inte fick tag på honom var jag inte säker. jag hade dessutom glömt min plånbok hemma, så jag hade inte pengar till varken buss eller taxi hem heller. Jag pratade med en av killarna i U-säk hur jag skulle göra, och han han tyckte det var lite dumt att jag skulle gå genom hela stan själv en fredagskväll. Han bad mig följa med honom så skulle de lösa det, i värsta fall skulle någon i U-säk gå med mig hela vägen hem. Vi kom ner till Norre Katts Park och där var en stor del U-Säkare, så jag fick gå med dem.
STF sa att jag inte skulle vara rädd att bli påhoppad, eftersom jag fick eskort av nästan hela U-Säk, så om någon hoppade på mig skulle de hoppa tillbaka mycket hårdare. Det löste sig tillslut så att jag fick åka i U-Säks stora, tuffa jeep hela vägen hem. Det tyckte jag var väldigt snällt.

Dag 3:
Beachdag. Vi var nere på stranden och lekte en stor del av dagen. Vi krossade MKV (Media och kommunikationsvetenskap) i Robinsontävligen och vann över Lärarna i kast med liten kulturkung. U är bäst! På kvällen hade vi punschafton tillsammans med våra överkursare, och jag kan ärligt säga att det är den roligaste gasque jag någonsin varit på, alla från lärarprogrammet inräknade!

När vi var på stranden kom det en minitromb indragandes. Det var läskigt, men samtidigt häftigt. Den gick inte enda ner till marken, men vi såg hur den blev längre ju närmare stranden den kom, och när den blåste in nästan rakt över oss såg vi verkligen hur den snurrade runt, runt.

Japp, nu är det dags för första samlingen idag (vi fick lite sovmorgon) så jag måste sluta här. Bilder finns på http://knyttsak.bilddagboken.se under 21:a, 22:a och 23:e augusti.


STF som bevakar mig utanför biblioteket i väntan på att U-Säks bil ska komma och köra hem mig. Min mobil är inte jättebra på att ta bilder, så idag ska jag ta med min riktiga kamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0