Nollning 2009: Dag 4

Idag har vi sovmorgon fram till halv elva, så jag hinner blogga lite =)

I går började vi inte förrän klockan två, och när U-Säk anlände blev vi alla väldigt paffa. Det var nämligen inte samma U-Säk som varit där de tidigare dagarna. Vi kände igen de flesta av dem som överkursare. De hade dragit på sig sina gamla overaller och tagit rollerna de hade förra året, vilket blev en aning konstigt. Eftersom vi kände igen dem var det nästan ingen som kunde ta dem på allvar när de stod och skrek åt oss.

Vi blev i vilket fall som utskickade på en poängjakt. Vi blev indelade i grupper och fick en lapp med en massa saker vi skulle få tag på utan att spendera några pengar och utan att stjäla. Vi tiggde till oss gul glass i glasskiosken på Storgatan och en gul paprika på Hemköp, bland annat.

Det roligaste var nog när vi skulle ta ett foto av en nolla framför en polisbil. Vi gick upp till polisstationen och stod och funderade på om vi skulle gå in och fråga någon eller helt enkelt vara så fräcka att vi tog en bild genom gallergrinden där alla bilarna stod. Vi behövde inte fundera särskilt länge, för en polis kom ut och gick bort till en bil och startade den. När han gick ur för att öppna grinden gick vi fram till honom och sade som det var, att vi höll på att nollas och hade fått en massa uppdrag att genomföra och kunde vi få ta en bild? Jodå, självklart fick vi det! Han körde ut genom grinden, vevade ner rutan och startade blåljusen medan jag och Cissi posade. Det finns snälla poliser i Halmstad =)
 
När vi samlades igen på vår botplats (nollningsnamnet för samlingsplatsen helt enkelt) räknades alla poängen. Min grupp fick 56 poäng och jag tror att vi kom trea.

Efter det gick vi till Bolmens för att roa oss. Vi spelade fjollyboll (vilket är som vollyboll, fast man måste stöna varje gång man slår till bollen) och blev bjudna på grillad korv (fjärde dagen i rad vi blir bjudna på mat av U-Säk, sådant gjordes inte på lärarprogrammet!). Sedan skulle vi lära oss att smyga för U-Säk. Tydligen är det något vi behöver kunna tills ikväll. Jag är nyfiken!

Efter det var det fri lek, så jag och några av tjejerna satt och pratade och sedan gick jag hem.


Jag och Cissi framför polisbilen. Notera de lysande blåljusen!  Fotograf: Calle fusknolla.

Fler bilder finns på http://knyttsak.bilddagboken.se under 23:e augusti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0