Pizza via internet

Jag och Emil fick ett litet problem när vi skulle beställa pizza tidigare - båda de ställena vi brukar beställa från har semesterstängt. Jag vet att det någonstans på internet ska finnas en sida med samtliga (nästan) av Halmstads pizzerior, med menyer och telefonnummer. Jättebra. Problemet är bara att det bokmärket inte földje med när jag bytte dator, så jag googlade på det. Jag hittade inte den sidan, däremot hittade jag en annan sida: pizza.nu.

Det är en sida som tillämpar beställning av pizza. Via internet. Praktiskt!, tänkte vi och provade det. Nu finns det bara en pizzeria i Halmstad ansluten till sidan än så länge (Milano, om ni undrade) men det gör ju ingenting. Det fungerade faktiskt över förväntan och precis som på vilken annan internetsäljsida som helst: klicka i det du vill ha, lägg det i varukorgen, gå till kassan. Skillnaden är att du här kan välja att betala antingen med kort eller med kontanter.

Hemsidan beräknade att det skulle ta 64 minuter för dem att leverera pizzan, och de var här efter 49 minuter, ungefär. Pizzorna var helt okej. Nu är det ju så att hemkörda pizzor aldrig smakar lika bra som de man får direkt från ugnen på en restaurang, eller de som man hämtar själv, eftersom de hinner svalna på vägen från ugnen till dörren, även om företaget har värmeugn i bilen, men om man bortser från det spå var det goda pizzor och relativt stora. Jag har en halva liggandes i frysen just nu, i väntan på bättre (eller sämre, beroende på hur man vill se det) tider.

Pizzamenyn var väldigt blandad och till skillnad från Hawaii (som är där vi brukar beställa från när Hemmans har stängt) hade de inte köttfärs på hälften av pizzorna. Den största nackdelen var att det kostade lite mer äm vad det hade gjort annars eftersom de tog betalt för utkörning och för pizzasalladen. Pizzasalladen var dock väldigt god och jag betalar hellre 10 kronor för den än får den där vinägerdräkta salladen som serveras på ungefär varenda pizzeria i stan annars. Där var dessuom paprika i pizzasalladen, och det ska där vara i en riktig pizzasallad! Vi kommer säkerligen att beställa därifrån igen.

Kommentarer
Postat av: nettan

just-eat.com/ har också pizzerior och andra matställen listade. om ni vill ha alternativ. :)

2009-08-14 @ 23:42:43
Postat av: Moa

Tack! Jag är faktiskt oxå nöjd! Han läser till CNC-tekniker...

2009-08-15 @ 14:45:10
URL: http://godisikopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0