Shoppningrunda

Jag och Emil har varit nere på stan en vända och shoppat. Jag köpte regnkläder för delar av de presentkort jag fick i födelsedagspresent. Jag fick göra en liten specialare, för vuxenmodellerna på regnbyxorna passade ju givetvis inte (åt helvete för långa!). De hade kampanj på rengkläder, så jag fick köpa regnjackan och byxorna till det pris det skulle kostat om jag kunde haft vuxenmodellen. Det var snällt tyckte jag, för det blev 50 kronor billigare. Hade barnjackan passat hade det blivit 200 kronor billigare, men den var för tajt över börsten. Har man storlek 158 räknar de inte med att man har c-kupa, så jackan är inte sydd därefter.

Passade på att köpa lite skolsaker också. Kollegieblock, nytt suddi, nya pennor och två små anteckningsböcker. Så nu är jag redo för terminsstarten, bortsett från att jag borde plugga mer matte. Rikke och jag var duktiga och satt i bibblan ett par timmar i förmiddags, alltid något.

För övrigt blev jag glad när jag läste följande på Pegas forum:
Ros till tjejalven: blev jävulskt rädd när du kom och skulle inspektera huset.

Kul att höra att jag lyckades skrämma slag på folk under det lajvet. Ingen har någonsin hävdat att In Ferothi är snälla. Fast Alatáriël är ju ändå snällare än flertalet av de andra alverna i det gänget. Vänligare i alla fall ;)

Och jag ska skriva en recension om det där lajvet. Snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0