Sommarkalas

Helgen var nästan som ett enda långt sommarkalas. Ett försök att krama ur det allra sista innan det var dags att bege sig norrut igen. Jag badade i havet både fredag, lördag och söndag. Det var varmt (över 20 grader, vilket är ganska ovanligt där nere), det var klart och det gick stora vågor utan undervattensströmmar. Perfekt att bada i med andra ord!

I lördags firade jag födelsedag. Jag fyllde år den 3:e, men hade kalaste i lördags. Jag fick fina presenter. bland annat ett presentkort på stadium och fina scrapsaker. Jag och mamma gjorde tre tårtor (kola, Linn special och choklad) och förutom tårtorna hade vi bakat kakor och gjort rostbiff och potatissallad. En trevlig kväll.
 
I söndags var det kräftskiva hos Emils familj. Jag fick lov att äta hur mycket kräftor jag ville, sa Emils mamma. Det är lite farligt att säga så, för jag älskar kräftor! Men jag behövde inte oroa mig för att de skulle ta slut, för det var mycket kräftor. Eftersom hela familjen för ovanlighetens skull var samlad där nere passade de på att ta en familjebild. De tyckte att jag skulle vara med också, så jag ingår tydligen i familjen också nu :P

Efter kräftskivan var det dags för oss att rulla mot Halmstad igen. Det sköna med att åka bort är att det är skönt att komma hem.


Jag.
Fotograf: Emil Persson

Kommentarer
Postat av: Anonym

mysig blogg! allt bra? KRAM

2009-08-11 @ 23:32:28
URL: http://hasselqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0