Rollspelscitat: Missleskatten

MISSLESKATTEN

STARRING
Linn – misslan Honungsklocka, äventyraren Idun/Malin
Emil – SL
Petter – cirefaliern Cazabian
Markus – monsterjägaren Arok från Asharien

--------------------------------

Cazabian (ang. cirefalier): Må så vara att vi lever längre än alla andra människor som krälar i smutsen och drar på sig sjukdomar, men vi lever inte för evigt.
Arok: Nej, inte med den attityden.

Ju längre bort ni är från Cazabian, desto mer på rätt plats är ni
- SL till Honungsklocka och Arok

Honungsklocka till Cazabian: Ja, men du sa ju att du var bäst och jag bara frågade helt vänligt hur det kom sig att du inte var inbjuden till svärdsspelen och av någon anledning tyckte den sabriske riddaren att det var jätteroligt.

Cazabian: Kom nu, Honungsklocka. Sluta störa den unga damen.
Honungsklocka: Jag stör aldrig. Nästan aldrig.
Cazabian: Du stör mig varje dag.
Honungsklocka: Ja, men det är för att du är dum nog att umgås med mig.

Arok: Ja, vi sticker nu, kom!
Cazabian: Ja, imorgon.
Arok: Men tiraken är ju där ute nu…

SL: När klockan närmar sig sådär två-tre på natten hör du vingslag.
Linn: Låter det mer som en fladdermus eller mer som en drake?
Petter: Låter det som en sopcontainer med ödlevingar?

Jag har min rustning på mig. Jag är misstänksam mot monster och främlingar.
- Arok


Slå på gonggongen och om det kommer något farlig gömmer vi oss i en buske.
- Honungsklocka försöker övertala Arok till lite forskningsexperiment.

Markus: Jag väntar mig King Kong eller nåt.
SL: King Kong?!
Markus: Ja, vi har ju en attraktiv kvinna i lägret. Jag tänkte byta – han får kvinnan, jag får skatten.

SL: Ni hör ´bom-bom´.
Honungsklocka ( vars spelare associerar till Sagan om Ringen): Oh, drums from the deep!
Arok (vars spelare glider över på Sagan om de bannlysta): Åt helvete med det här!
Honungskocka (fortsätter): Vad nu? Det luktar bränt! Vänta lite! *vänder sig till SL* Luktar det bränt?
SL: Ja, det gör det.
Linn: Åh, yes! Jag har längtat efter att få säga den där repliken in-game!

Men titta inte på mig, jag vet inte! Eller jo, det gör jag, men det hör inte hit.
- SL

Cazabian (till Arok): Typiskt att den skicklige jägaren ska tappa bort spåret och följa en häst istället för ett gäng rövare.
Arok:
Du, när det gäller personer som påstår sig vara skickliga men misslyckas har jag en hel del att säga till dig.

Cazabian: Vad var det där för ett vrål?
Arok: Tja, det kan ha varit vad som helst.
Cazabian: Pfft. Kaniner?
Arok: Ja. Våra ashariska kaniner är betydligt rejälare än era små cirefaliska pälsbollar!

Det är ett monster där ute och ditt vaktpass börjar nu, godnatt.
- Arok väcker Malin

Arok: Det prasslar där och det knakar där.
Cazabian: Vad är det för något?
Arok: Ingen aning, men det verkar samarbeta.

Cazabian: Det där var inga vanliga spindlar, de var ju stora som hundar!
Arok: Förstår du nu varför det är så viktigt att döda monster så fort man ser dem? Det är i förebyggande syfte.

Cazabian (till Arok och Malin): Jag kan upplysa er om att Cirza är en god gudom. Den enda goda gudomen.
Arok: Den enda dom duger att äta med andra ord?

Jag vill veta om de har några andra liv på sitt samvete, om det finns fler av dem här, hur länge de har opererat här… *funderar* och var i helvete de har fått jättespindeln ifrån!
- Cazabian vill förhöra fångar från spindelkulten

Cazabian: Jag tar emot myntet. Vi cirefalier vet att uppskatta pengar. Jag ler stort.
SL (till Malin): Nu har du köpt dig en kompis.

Efter noga övervägande tror vi att du är en tirak.
- Cazabian till Malin

Cazabian (till Arok): Och det ska du säga, Mr. Boxer
Markus: Boxning finns inte som sport i den här världen. Du får komma på en annan rolig replik.

Du hör ett stridsvrål och din första intuition är att Cazabian har hittat någonting att slåss mot och är hellycklig.
- SL till Arok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0