Komplicerade människor

Jag förstår allvarligt talat inte varför vissa människor måste göra allting tio gånger mer komplicerat än vad det är (på lärarprogrammet är de experter på det). Personen som spelleder vår rollspelsgrupp just nu är väldigt duktig på det. Ett "jag kan spela" borde vara nog för att få de flesta att förstå att inga hinder föreligger för att spela utsatt tid, men inte för vår spelledare (SL) inte.

Jag blev uppringd i morse av SL. Jag minns inte vad han ville egentligen, men jag kom på att jag brukar träna på onsdagar, så det upplyste jag honom om. I ett tillstånd av sinnesförvirring hade jag glömt bort det när vi diskuterade rollspelstid igår och sagt att jag kunde spela ikväll. Han frågade om jag verkligen behövde träna ikväll och jag sade att jag skulle fundera på det och höra av mig sen. Han ringde mig sedan ungefär en gång i timmen fram till klockan tre. Eftersom jag ännu inte bestämt mig lät jag bli att svara (ja, så taskig är jag) för jag orkade inte ta den diskussionen just då. När jag väl svarade dog mobilen och eftersom jag höll på med annat gick jag in en snabbvända på msn och skrev "jag kan spela" och återgick sedan till det jag höll på med (man överger inte makraméknutar bara sådär, det blir väldigt trassligt). Egentligen ville jag träna, men eftersom det har varit så mycket klödd med speltider och eftersom jag inte orkade klödda och eftersom det egentligen var mitt fel att det blivit klödd den här gången (då jag glömt bort att jag skulle träna) tänkte jag att om jag struntar i träningen ikväll och spelar rollspel så slipper vi klödda. Trodde jag.

SL får istället för sig att gå hem till mig och ringa på och tala om att han bjuder mig och min sambo (som också spelar( på kvällsmat, så att jagg "ska hinna". Till saken ska också höra att jag tre gånger (en i går och två idag) sagt till honom att vi inte skulle äta där, eftersom jag redan köpt kvällsmat (ja, han är lite trög ibland). Jag orkar inte diskutera det mer, och eftersom maten jag köpte håller sig till imorgon säger jag helt enkelt "jaja, vi kommer".

Det är inte första gången en liknande situation händer, att han ställer till det på ett eller annat sätt och flyttar tiden. Idag var det bara den berömda droppen som fick bägaren att rinna över. Visst, det var jag som krånglade från början, men jag bad aldrig om att vi skulle byta tid, eller att han skulle bjuda på mat (åh nej, vad taskig jag är som tackar nej till mat!) när jag påpekat att jag skulle laga mat hemma. Jag sa heller aldrig att jag skulle bli försenad - det var han helt och håller som drog den felaktiga slutsatsen. Ett "jag kan spela" borde räcka för att förstå att det inte ska vara något problem att spela som vanligt. Om jag sedan väljer att hoppa över att äta för att jag inte skulle hinna (som om det någonsin skulle inträffa) är inte hans problem. Att han sedan bjuder på fläskkött (när han vet att jag inte äter gris om jag kan undvika det) gör mig också en aning förbannad.

Jag tror att vi har ett kommunikationsproblem i vår grupp och jag tror det beror på att vår SL är komplicerad, men han förstår det inte själv (han passar på lärarprogrammet, de förstod inte heller). Min sambo påpekade att när det gäller SL måste man vara övertydlig. Till nästa gång har jag lärt mig att jag inte bara ska skriva att jag kan spela, jag ska också lägga till plats, klockslag, dag, månad, år och för säkerhets skull även planet och solsystem.

Givetvis blev det inget spelat. Jag var för arg och trots att jag skrek lite på SL verkade han inte riktigt förstå varför jag var arg. Av den här kvällen har jag alltså inte fått ut någonting annat än lite trorr spagetti utan ketchup (för den var slut), ont i halsen (för att jag var arg och avreagerade mig lite när jag kom hem) och ont i magen (för att jag är hungrig). En helt vanlig rollspelskväll med andra ord. Skillnaden var bara att ikväll var det vi som stod för actionen och inte våra rollpersoner. Så kan det gå.

Nu är det säkert en del som blir lite upprörda för att jag skriver det här, men allvarligt talat har jag inte direkt ork att bry mig om det just nu. Om vår käre spelledare läser det och lär sig något av det är det alltid något. Nu tänker jag gå och göra ett par mackor med kräftsallad och spela The Sims. 

Kommentarer
Postat av: Elin Thor

Hej! Jag har startat en ny bloppis där det kommer ut massvis med annonser med kläder under flera veckor nu, det ligger redan flera plagg ute :) Kika in vettja, du kanske hittar någonting du kan fynda? http://elinsbloppis.blogspot.com/ Ha en trevlig kväll! :)

2009-06-03 @ 22:01:23
URL: http://elinsbloppis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0