Makramé

Allvarligt talat, smyckesatsen Elements Notae som jag köpte från Panduro Hobby är nog ett av mina sämsta köp någonsin. För det första passar inte pärlorna till tråden. Tråden är för tjocka, så de mindre pärlorna går inte att trä igenom. Jag fick ta vaxad lintråd, som jag hade hemma, för att kunna knyta ihop skiten. För det andra står det fel i beskrivningen. Den som gjort den har missat att skriva till att man utöver den tråd man fäster pärlorna i måste ha en annan längre tråd. Läser man lite längre ner i beskrivningen nämner de denna tråd. Ingenstans står det hur lång den ska vara. Jag höftade på 1,5 meter, vilket blev för litet. 2 meter kanske skulle vara mer lagom. Jag får knyta ett till med andra pärlor och se. Nåja, jag fick ihop det till slut, orkar jag lägger jag upp en bild senare. Nu ska jag äta kvällsmat och plocka undan pärlhysterin jag orsakat i vardagsrummet. Ibland är det skönt att vara ensam hemma :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0