Midsommar!

Midsommar är, jämte samhain och jul, den bästa tiden på året!

Jag och mamma var och köpte bröd på Olof-Victors innan idag, och på vägen tillbaka stannade vi till vid ett fält och plockade vallmo, blåklint och kamomill. Nu står de i en spann på uteplatsen och väntar på att jag ska göra kransar av dem.

Tyvärr fick jag röd växtsaft på mina vita byxor och tvättmaskninen här fungerar inte. Jag fick tvätta för hand, vilket inte var vad jag hade räknat med att göra idag. Crap. Nåja, jag tror jag fick bort alla fläckar tillslut (med hjälp av klorin) och nu hänger byxorna på tork. Inte så mycket att göra åt.

Innan jag satte mig här rörde jag ihop en tryffelkräm som jag ska ha i tårtan senare. Efter att jag gått härifrån ska jag hjälpa mamma att plocka undan och dammsuga (det tenderar att bli stökigt när man bakar i en liten stuga) så att här är färdigt tills gästerna kommer sedan.

De som förväntas dyka upp är min ena moster och hennes sambo, samt faster, farbror och pappa. Inte så många, men mysigt. Problemet är bara att vi inte vet riktigt när de kommer. De kan komma redan till fika, men de kan också komma senare. Det är bra med planering.

Vädret verkar ganska lovande just nu. Det ska inte regna i vår del av Skåne (påstår de... ). Växlande molninghet och blåsigt, men hyffsat varmt. Jag kan nog ha klänningen trots allt.

Var ni än är och vilket väder ni än får önskar jag er hur som helst en tevlig midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0