Vaccination: spruta ett avklarad!

Att ta en liten spruta är också ett sätt att starta en måndagsmorgon. Jag ringde till infektionskliniken morse för att se om de hade tid för oss i eftermiddag. Det hade de inte, men de sade att vi kunde få komma in med en gång om vi ville, så vi satte oss i bilen och körde dit direkt. Inga problem.

Vi gick in i väntrummet och sedan fick vi komma in till sköterskan. Emil bestämde att jag skulle vara först eftersom jag är så spruträdd. Han höll mig i handen och sköterskan stack i den andra armen. Inga problem.

Sedan var det Emils tur. Jag är ju så förbannar nyfiken, så jag kunde inte låta bli att titta. Det var dumt, för sedan höll jag på att svimma. Sköterskan kallade in två andra sköterskor och de satte mig i stolen och tiltade den och kollade pulsen på mig och allt möjligt. När allting sedan slutade snurra och folk fick en normal hudfärg och slutade låta som om de pratade genom en radio med extremt dålig mottagning fick jag en liten kaka. Det var för att höja blodsockerhalten igen. De lugnade mig genom att säga att jag inte var den första och säkerligen inte heller den sista som höll på att svimma. De är ganska vana vid sådant där ^^

Jaja, nu är den första sprutan i alla fall avklarad. Om tre veckor ska vi ta den andra och sedan ska vi ta den tredje någon gång i vinter. Hoppas jag inte mår lika dåligt de andra gångerna ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0