Nördhelg

Det har blivit så otroligt mycket lajvprat i helgen!

Jessica har varit här för att hålla en lajvdag på HUG, och givetvis bodde hon hemma hos mig och Emil.

I fredags kom Petter över en vända. Vi beställde pizza och spelade spel och pratade lajv.

Lördagen spenderade vi nästan hela dagen nere på Smålands Nation. På förmiddagen hölls det en workshop om hur man skapar en lajvkaraktär, och på eftermiddagen körde vi ett förhörsmetoder- och härskarteknikerpass, som var riktigt intressant.

Idag, efter att Jessica åkte, var jag och Emil nere på HFF och spelade ett slag WHFB, skogsalver mot Bretonnian. Mina skogsalver piskade hans riddare och jag vann med 170 poäng. Yay me =)


Förhörsworkshop
Jag blir förhörd av Petter och Emil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0