Våffelpannkaka

Det var våffeldagen igår, men jag kände inte för att laga något. Idag kom Emil hem från Göteborg och, eftersom jag inte har något våffeljärn, lagade jag våffelpannkakor. Det är egentligen, från början, en sockerkaka gone bad. Resultatet blir väldigt tjocka, mustiga, söta pannkakor. De har nästan våffelkonstistens, men steks i stekjärn. Äts med sylt och grädda och är mumma!

Aragorn skulle också fått en, men han både kom och åkte tidigare än planerat, så han fick ingen.
Istället roade vi oss med att först gå husesyn i min lägenhet, och sedan i hans husbil, sedan tog vi en massa foton på mig med hans kamera (jag kan aldrig låta bli att posa :P) och sedan tog jag en del foton av honom med hans kamera. Givetvis blev det även en massa lajvsnack.

Nu försöker jag laga mat (makrill och potatiskroketter) och blogga samtidigt. Det går relativt bra. Relativt. Imorgon blir det nog bio (En shopaholics bekännelser, någon som vill med?) och på lördag blir det rollspel. Dags att ta upp Nanbaton-kampanjen igen. Jag känner inte för att spelleda, men jag har kommit fram till att jag vill spela Hazela. Petter påstår att det är ett friskhetstecken, haha. Nu måste jag gå och rädda firren.



Jag hemma hos Aragorn.




Aragorn hemma hos mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0