Det här med ironi

Jag och Petter kom in på ämnet ironi häromdagen. Han hade läst/hört att det är det vanligaste sättet att skämta för oss som är uppväxta på 90-talet. Vissa av oss kan föra en hel konversation baserad på ironi. Det samtalet kom jag att tänka på när jag läste detta inlägg (med kommentarer) Egoinas blogg. I ungefär 75% av inläggen på hennes blogg förekommer ironi frekvent. Jag vet inte vad som roar mig mest, inlägget i sig eller det faktum att så många av de som kommenterat inte verkar förstå ironin i det. Busdjur kanske vill räkna antalet gånger som härskartekniker förekommer bland kommentarerna, både bland de som kommenterat själva inlägget och de som kommenterat kommentarerna :P


Kommentarer
Postat av: Busdjur

Det var inte dåligt många... tänkte jag skulle försöka räkna de men jag gav raskt upp den idéen...

2009-05-28 @ 08:15:12
URL: http://busdjuret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0