Markisinnan av Nanbaton

Grejen med den här kampanjen (allt som rör Hazela borde snart få en egen kategori det också!) är att vi tenderar att bli väldigt involverade :P Hur som helst så har vi väldigt kul.

Igår var vi hemma hos Amira, och jag måste säga att jag tycker hennes lägenhet är väldigt trevlig. Hög mysfaktor. Sen ligger den i en stadsdel jag tycker ganska bra om också. Det finns många fina hus i lite äldre stil där (1917 står det på ett som ligger på hennes gata t.ex.).

Men nu var det inte Amiras lägenhet jag skulle skriva om, utan vårt spel. Spelmötet igår var väldigt bra. Det var en lagom blandning av våld, samtal och festande.

Först fick vi rädda Fiorina, Consabers drottning, från ett mordförsök, och sedan pratade Hazela och Kélin ut om sina problem och lyckades komma fram till en bra lösning. Därefter blev hela gänget bjudna på en bankett som hedersgäster uppe på Slottet Salston. De fick sina belöningar för det som hände i Tokon (what happened i Tokon stays in Tokon!) och för att de avvärjt mordförsöket. Heryn (miliskaptenen) fick Consabers tapperhetsmedalj, Kélin blev adlad, Livia och Faradan fick mark tilldelad i Nanbaton och byn Nanbaton fick stadsprivilegier p.g.a guldet som finns i baronatet, med Hazela som markisinna. Sedan dansade de hela natten lång. Givetvis var Jaron där, och givetvis dansade Hazela med honom. Men Faradan var snabbare och fick första dansen.

Det känns som om äventyret är slut nu. Men om man tittar på vad vi har gjort hittills tror jag inte att det är det. Det har bara varit många förväxlingar mellan oss och mellan andra, så det känns som om det hänt mer än vad det egentligen gjort. Så, Petter, hur mycket mer har du planerat? Jag är nyfiken!

Kommentarer
Postat av: Vronkan

sv;

Precis!

Naturen finner säkert sina vägar för att lösa vissa problem, men vi människor envisas med att motarbeta den! :)

2009-05-03 @ 15:09:24
URL: http://jvil.blogg.se/
Postat av: nadia a. ♥

men har du inte sett att jag strukit över eller?



kolla innan du skriver säger jag till dig!

2009-05-03 @ 16:18:10
URL: http://streetshero.blogg.se/
Postat av: nadia a. ♥

okidoki :D

2009-05-03 @ 16:49:14
URL: http://streetshero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0