Nummer 5 till tio

Kroatien: Igor Kukrow & Andrea Susnjara - Lijepa Tena
Som sagt - ännu en ballad i raden. Jag har överlag svårt för musik där jag inte kan texten, därför går det mesta som inte är nordiska eller engelska bort. Den här är ganska intetsägande.

Portugal: Todas ad ruas do amor
Jag tycker bättre om den här låten nu än jag gjorde i semifinalen. Den är ganska söt och det hade faktiskt varit lite kul om den vann.

Island: Yohanna - Is it true?
Helt klart den bästa balladen hittills. Underbar låt, underbar röst, vacker klänning och fantastiskt fin scenografi. Jag diggar båten och delfinen. Kul förresten att alla de nordiska länderna är med i finalen :P

Grekland: Sakis Rouvas - This is our night
Nja. Ganska klassisk "balkan-schlager". Ingen större hit med andra ord.

Armeninen: Inga & Anush - Jan jan
Jag tycker att den är låten är intressant, och förvånansvärt bra. De är kanske inte världens bästa sångerskor, men kläderna är snygga, till och med riktigt snygga, och de fungera bra tillsammans. Stort plus för koreografin också!

Ryssland: Anastasia Pirkhodko - Mamo
För det första - hennes klänning är fruktansvärt ful. Det stora ansiktet på storbildskärmen är inte så s(p)exigt heller. Låte är inte heller så överdrivet bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0