Resultatet

Jag lovade, så här kommer bilderna på resultatet av städningen:


Sängen är fint bäddad.


Blomkrukorna står där de ska. Ingen på sne ovanpå en groda den här gången!


Blommor på bordet, fula kartonger undantagna, dammat och dammsugat.


Strykbräda och klänningar udanplockade. Notera också det städade bordet i bakgrunden. Inga skolböcker framme nu inte!


Skrivbordet avdammat och röjt. Den lilla högen till höger består av glasögonfodral och kalender, som alltid ligger på skrivbordet.


Jackor upphängda. Det går att sitta på soffan nu :P


Golvet röjt och alla ullhundar förintade!


Böckerna undanplockade, ny duk pålaggd.


Disken omhändertagen, köksbänk och spis avtorkade. Diskmaskinen körd och tömd. Kniven är ursäktade, jag hade börjat laga mat.


Även här är det avtorkat, undanplockat och fint.


Handdukarna bytta, vask, dusch och toastol rengjorda. Jag ångrar att jag har långt hår varenda gång jag ska göra rent golvbrunnen i duschen. I normala fall brukar Emil få de sysslorna :P

Så var det med det. Jag tycker om vår lägenhet när den är städad :P







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0