Bertil och Pia regerar världen!

Okej, allting är inte klart än, så jag ska inte ropa "hej" eller snarare (YIPPIE!) innan några papper är underskrivna och allting finns inne i Ladok, men Bertil (som är ansvarig för svenskan) och Pia (som har koll på allt, för hon är studievägledare) har samtalat lite. Jag får tillgodoräkna mig min gammla C-uppsats och då kan de registrera mig på svenskan för den här terminen, vilket innebär att jag inte behöver ägna många långa timmar åt ritteknik utan kan fokusera på matte och ortnamnsforskning och PPK, få alla poäng jag behöver för den här terminen och sedan ägna mig åt något vettigt nästa termin. Bertil har tagit på sig att ha mig som ensam student (läskurserna på Svenska block C ligger första halvan av höstterminen) och examinera mig.

Eller ja, utvecklingsingenjörslinjen är vettig, och jag tycker väldigt mycket om min klass och om lärarna (de flesta av dem, för de mesta), men: jag har slutligen kommit fram till att ingenjörslinjen är ingenting för mig. Jag tycker det är kul med matte och fysik och ritteknik någon gång då och då, men jag skulle inte vilja jobba med det resten av livet, har jag insett.

Jag klarade av tekniskt basår och är otroligt stolt över mig själv för att jag gjorde det! Det kändes riktigt, riktigt bra. Jag bevisade för mig själv och alla andra att jag kunde. Jag nöjer mig med det.

Om Pia och Bertil verkligen lyckas få igenom det här (tack för att ni kämpar för min skull!) och allting blir klart så (har de bevisat att de verkligen kan styra hela världen) tar jag examen hösten 2010 eller våren 2011. Det känns bra. Galet, men bra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0