Mina höstljus

Jag lovade att jag skulle lägga upp bilder på mina höstsljus, som jag gjorde till Halloween-middagen för några veckor sedan, så här har ni:



Pumpaljus:
Jag tog fyra lönnlöv och klippte av "stjälkarna" så att ljuset skulle sta stadigt, sedan bottnade jag med dem och ställde ljuset ovanpå. Runt ljuset lade jag sedan kastanjer och sedan strödde jag lite halloween-konfetti över alltihop.

Ljuset köpte jag på Ica Maxi. Konfettin köpte jag i London för många år sedan (minns inte om det var Debenhams eller Marks & Spencer). Ljusfatet kommer från Ikea. Löven och kastanjerna har jag plockat i parken här i närheten och sedan torkat.



Randigt ljus:
Jag ställde ljuset mitt på fatet och sedan dekorerade jag runt omkring det med grönmossa, lönnlöv och kastanjer. På mossan strödde jag sedan lite halloween-konfetti.

Ljuset kommer från Ikea, fatet fick jag i julklapp för länge sedan. Mossan är köpt på Panduro och konfettin kommer som sagt från London. Löven och kastanjerna har jag plockat och torkat.

Två saker bör man tänka på:
1) Löv blir torra ganska fort. Torra saker brinner lätt. Därför bör man aldrig ha dem tillsammans med låga ljus.
2) När man plockar kastanjer bör man kolla så det inte finns sprickor i dem. Är de spruckna är det stor risk att det kommit in fukt i dem och då kan de mögla och lukta illa efter ett tag. Skölj kastanjerna när du kommit hem för att få bort jord och så där och lägg dem sedan på tork några timmar.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv: Inte enligt denna sexårigai ndivid ;P Efter fysikshowen och bildsalen var hon helt såld!

2009-11-14 @ 14:21:26
URL: http://cleopatravii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0