Morr!

Ibland får jag en sådan lust att ha ihjäl något. Just nu är det The Phone House. Jag ska aldrig mer beställa ett abonnemang av dem. Deras återförsäljare hade inte koll på speciellt mycket, tydligen. Först "glömde" han att tala om att Tele2 tar ut en avgift på 100 kronor om man vill ha sitt gamla nummer flyttat till det nya abonnemanget, sedan hade han inte koll på att Tele2 tydligen skickar ut en faktura på inträdesavfgiften i abonnemanget, även om man fryser det. Tele2 funkar så, fick jag precis höra över telefon på deras kundtjänst.

Dessutom fungerar inte telefonen jag "fick" av dem. Jag har haft den i knappt tre månader och den stänger av sig själv spontant ibland, och sedan vägrar den att starta innan man tagit ut och satt i batteriet. Skittelefon. Det är första och sista gången jag tänker ha en SonyEriksson (för pappa har också haft väldigt mycket klödd med deras telefoner) och definitivt sista gången jag handlar av The Phone House.

Och kan någon förklara för mig hur det kommer sig att jag får e-faktura trots jag aldrig har anmält att jag vill ha det? Jag fick lite lustigt(?) en påminnesle från Tele2 på en faktura jag aldrig sett, så jag ringde och gnällde lite. Damen i kundtjänsten svarade att jag hade dem på e-faktura och hon förstod inte hur de hade hamnat där om jag inte aktivt gjort det valet själv, eftersom jag måste registrera mitt kundnummer via banken (eller hur det nu var?). Hon bad mig logga in på min bank och kolla under elektroniska dokument om det låg något där, och det gjorde det.

Inte för att det egentligen spelar så stor roll om jag får dem elektroniskt eller inte, men det kan ju vara bra att veta om det, så man inte råkar ut för fler obehagliga brev...

Eftersom jag inte vill ha fler obehagligra brev tog jag mig i kragen och betalade påminnelseräkningen pronto, så nu har jag 17 kronor och 11 öre på mitt konto (snopet om nu någon skulle få för sig att shanghaja mitt kort... rätt åt dem i så fall, hah!), eftersom jag var duktigt och betalade punschaftonen igår. Nåja, jag överlever två dagar på 17 pengar, jag har mat hemma.

Så, istället för att vara i skolan och projekta med min projektgrupp har jag suttit i Tele2s telefonkö och sedan betalt räkningar. Dumma The Phone House. Jag tror det sitter orcher i deras styrelse *nicka övertygande*

Emil svarade ju inte på telefon heller, så istället för att gnälla av mig för honom, samtidigt som jag gick till skolan (ska man vara ingenjör måste man kunna vara effektiv!) så fick jag skriva här istället, vilket väl i och för sig var bra, för nu håller jag bloggen lite levande samtidigt som jag kan varna er andra för The Phone House. Kanske skulle man skriva ett brev till Plus? Det hade varit underhållande. Om de vägrar byta ut/laga min telefon ska jag definitivt göra det!



Kommentarer
Postat av: Camilla

Ok det låter spännande :) Vad har du för planer att jobba med i framtiden då?



Jag läser fristående kurser.

2009-10-21 @ 11:11:20
URL: http://camtaylor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0