Norton för gamers

Jag har inte varit riktigt imponerad av MacAfee som virusprogram, faktiskt. Det har inte fungerat som jag vill och det har krävt för mycket av processorn. Gratis är inte alltid bäst (Emil får det gratis från jobbet). Eftersom jag fick mitt studiebidrag häromdagen bestämde jag mig för att ladda ner Norton igen, som jag använt tidigare och inte haft något problem med.

Norton har en version för gamers. Den har en funktion som gör att man kan stänga av vissa funktioner när man kör något i helskärmsläge, t.ex. spelar spel eller ser på film. Detta är tidsbegränsat (välj mellan en, två, fyra eller sex timmar) och när tiden gått ut startar Norton automatiskt de avstängda funktionerna igen.

Jag spelar The Sims 2 med många expansioner, och att kunna stänga av onödiga funktioner är således a och o för att spelet inte ska lagga sönder totalt. Efter att ha testat Norton Gaming Edition kan jag konstatera att det fungerar alldeles ypperligt. Nu har jag visserligen inte testat de mest extrema sakerna i TS2 (familj med åtta invånare plus husdjur i stooora hus och sånt där), men än så länge är jag nöjd. Det fungerar faktiskt över förväntan. Jag har ett fungerande antivirusprogram i datorn igen, yey!

Dessutom: det är helt och håller lagligt nedladdat från Symantec. Det allra bästa är vad jag betalade för det. Med mecenatkortet fick jag det för halva priset (cirka 400 kronor totalt). 

Kommentarer
Postat av: Det roliga folket

Drömt om hur det skulle se ut om ni var med i ett pojkband? kolla hit till denna blogg!

2009-09-03 @ 11:11:55
URL: http://hahabloggen.se
Postat av: Rikke

köpa mjukvara?

du är tossig, jag kan fixa allt gratis

2009-09-07 @ 07:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0