En massa frågor

Äger du en iPod?

Nä.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

I lagom tid tills jag behöver gå upp. Har jag inget inplanerat vaknar jag av mig själv. Ställer jag väckarklockan och är "ledig" slutar det med att jag ligger och försöker somna om en timme bara för att och sedan gå upp. Lika bra då att sova ut ordentligt och vakna och kunna gå upp samma tid redan från början.

Var köper du dina matvaror ifrån?

För det mesta från ICA Maxi vid Högskolan.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden

Både och. Fast jag är Lin(n)slus, så det får väl vara det sista då.

Vilken var den senaste filmen du såg?

Fantastic 4

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

En vän.

Om du vann på Lotto, vad är det första du skulle köpa?

En lägenhet!

Vad åt du till middag senast?

Spagetti med köttfärssås.

Kan du vissla?

Ja.

Vem var den senaste som ringde dig?

Emil.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?

Berg- och dalbanan!

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?

Det gör de säkert.

Vilket riktnummer befinner du dig i?

035

Hur många syskon har du?

En lillebror och en lillasyster.

Är du blyg inför det motsatta könet?

Nej.

Vilken film kan du alla replikerna till?

You've got mail

Äger du några band-T-shirts?

Inte vad jag vet.

När flög du senast?

När jag skulle till Stockholm för något år sedan.

Hur många stolar står kring ditt köksbord?

4

Pratar du några andra språk?

Mycket engelska, en aning spanska, en aning fornnordiska, en aning tyska och en aning sindarin.

Har du en stationär dator eller en laptop?

Laptop.

Försöker du alltid lära dig nya saker?

Ja, jag tycker om att lära mig nya saker.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?

Jag har funderat på att göra en tatuering, men jag vet inte om jag vågar.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Nej, jag tycker att man kan dela på det. Fast om han erbjöd sig att betala skulle jag ju inte tacka nej. Är man student måste man vara ekonomisk.

Kan du kasta macka?

Ja

Vad har du med dig in på bion?

Emil, för det mesta.

Vem var din favoritlärare och varför?

Bertil Westberg, lärare i svensk grammatik, språkhistoria, textbindning, ortnamnsforskning, språksociologi och handledare till båda mina uppsatser. Han fixar saker. Har man problem med något kan man gå till honom och så fixar han det. Det är tack vare honom jag får ta examen. Tack Bertil!

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Nej.

Gillar du att flyga?

Jag åker hellre tåg, faktiskt.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Humor. Helst samma som min, annars kan det bli svårt :P

När sov du senast på golvet?

Tror det var efter en viss gasque för några år sedan...

Vilken är din favoritdrink?

Cosmopolitan.

Gillar du din boendesituation?

Nej. Jag vill ha en egen tvättmaskin och en större balkong och ett badkar! Framför allt en egen tvättmaskin så att jag slipper grannarnas äckliga katthår och kanske kan slippa ta korisonnässprej.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

Fyra-fem. Fast då fungerar jag inte optimalt. Jag bara fungerar. Ska jag fungera normalt behöver jag någonstans runt åtta-nio timmar.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?

Ja, men så läser jag också 150% den här teminen.

Vilken är din favoritfrukt?

Kiwi.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

Inte ett dugg.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?

Ett kvart sekel :P

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

Ja, såklart, men tar man en kandidatexamen i svenska språket så gör man.

Tror du på liv på andra planeter?

Ja.


Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Riktigt arg?

Kärringen i liften i Åre, tror jag.

Tror du att Gud är man eller kvinna?

En gud är ett väsen. Det finns många gudar, och lika många gudinnor.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

Motsatta, för det mesta faktiskt.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

Everything happens for a reason.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Kanske.


Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Elle Woods i Legally Blonde

Har du någonsin köpt någontinf från eBay, vad var det senaste i så fall?

Inte vad jag vet.

Skulle du säga att du är trendig?

Ja. Jag sätter mina egna tredner :P

Äger du en digitalkamera?

Ja.

Vilka kändisar har du blivit järmförd med?

Ingen aning. Jag minns inte.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?

Ja, faktiskt. Fast vissa personer vet man att de inte ringer ändå, så det är förlåtna (Ja Katt, jag räknar in dig här

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

Avalons dimmor, Flickan med svavelstickorna.

Tycker du att du är attraktiv?

Oh ja!

Vad är du allergisk mot?

katter, katternas personer (om de inte städar efter sig i tvättstugan. morr.) hundar, hästar, björkar, gräs, gråbo, kvalster, dove-tvål.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Nä.

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?

Gia.


Kommentarer
Postat av: Malin

ja, det förstår jag att du gör. :)



vad har du skrivit om?

2010-04-09 @ 09:02:52
URL: http://malinlindmark.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0