Halmstad lekskola?

Ibland förstår jag allvarligt talat inte vad de sysalar med på min skola. Man kan faktiskt böjra undra om det är en högskola eller en lekskola.

Det är tredje gången den här veckan som schemat har ändrats, och det ligger en föreläsning i en kurs samma dag som vi har tenta i en annan kurs. Dessutom ligger det föreläsningar i den kursen vi har tenta i två veckor efter själva tentan. Hur sjutton har de tänkt nu?

För övrigt finns det fortfarande inget datum satt för omtentan på fiction/vocabulary-kursen, trots att tentan var för mer än en vecka sedan, och enlig högskoleförordningen ska datum för omtentan vara satt samma dag som ordinarie tenta går. Jag påpekade det för Humaniora-exepditionen, och svaret jag fick var: "Då Läraren själv skulle ta hand om tentan i en datorsal så gick den  utanför det ordinarie gemensamma tentaschemat. Eftersom läraren nu är sjuk så kan vi inte ge något datum ännu."

Vad är det för svar? Det är en tenta, så då ska väl samma regler gälla som för alla andra? Nu är jag så trött på det här klödderiet (hönsfarm, det är vad det är!) så nu tänker jag skriva ett mejl till kårstyrelsen och be dem om hjälp att se till så det här löser sig, eftersom varken lärarna, den ämnesansvarige eller expeditionen verkar klara av det på egen hand. GAH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0