Seg, segare, Linn

Och återigen har det gått mer än en vecka sedan jag bloggade sist. Den här gången har jag varit upptagen med grammatiktenta, amerikansk realia, rollspelstrams och livet i största allmänhet. Jag läser 150% och hinner/orkar inte blogga så mycket som jag kanske egentligen skulle vilja. Skolan kommer först, i synnerhet med tanke på att jag tar examen i juni.

Men okej, en snabb uppdatering:

Grammatiktenta
skrev jag i lördags. Idag kom resultatet in i Ladok (snabba ryck här, man blir ju nästan lite chockad att någonting går så fort på HUM! Det är ju nästan så man tror att de gjort fel... ) jag ska hämta ut tentan imorgon, men i Ladok står det att jag hade 74 poäng. VG låg på 80, och G låg på 65 så det var helt okej. Jag hade faktiskt inte förväntat mig att få VG på den här tentan heller, eftersom jag är för dålig på att förklara varför man gör som man gör. Jag vet att det ska vara så, och jag tycker att det räcker. Uppenbarligen räckte det till ett G.

Amerikansk realia
är skit, skit, skit! Boken är totalt värdelös. Den är flummig och rörig och så ostrukturerad att det borde vara kriminellt att ha en sådan bok som kurslitteratur. Styckeindelningen är så gott som obefintlig. Instuderingsfrågorna är ungefär lika illa som boken. De saker jag tycker är viktiga tas inte upp i instuderingsfrågorna, så jag måste läsa igenom texthelvetet en gång till. Suck.

Rollspelstrams
ägnade jag mig åt i söndags. Vi spelade klart sista delen av vårt första äventyr till Fallen Reich. Jag var inte imponerad. Det slutade med att vi slogs mot någon demontyp som knappt gick att döda. Det blev tillslut lite antiklimax när SL sade "ja, det var det, ni lyckades stoppa dem" och sedan fick vi inte ingame reda på vad det var vi hade stoppat, utan det fick vi reda på av SL efteråt. Kvällen ägnade vi sedan åt att skapa nya karaktärer. Jag vill spela brädspel, men jag blev nerröstad.

Tanken var väl från början att vi skulle spela det äventyret till Fallen Reich som stod med i Fenix för ett tag sedan, men eftersom det här inte var någon större höjade (demoner, pyttsan!) läste jag igenom det för att se om det var ungefär lika illa. Det var det. Där finns nån halvdemon-typ i det också. Alltså, jag har egentligen ingenting emot att slåss mot halvdemoner. Men ska jag göra det vill jag göra det i en miljö där det passar. 1930-talets England är inte en sådan miljö, i synnerhet inte när spelet inte marknasfördes till mig som ett mundant spel med övernaturliga inslag, utan som ett spel som handlar om just England på 1930-talet, strax innan andra världskriget bryter ut. Ska jag slåss mot demoner kan jag lika gärna spela fantasy.

Livet i största allmänhet
Ja, det är som det är. Tvätta, städa och sånt där. Jag har planer och drömmar om sommaren och hösten, men ingenting är bestämt ännu (stay tuned!) mer än Kampen i Ringen.

Lajvsäsongen invigs lite smått med Åter till Digerveden. Nu till helgen ska jag alltså till Dalsland och det vackra DMF-området igen. Det var längesedan jag var där! Senaste lajvet där var Skattjakten, som var i september 2007. Hög tid att besöka södra Sveriges vackraste lajvområde igen alltså!

Sedan börjar jag så smått pilla med förberedleserna inför Kir och Domen över Hjorvard. Får se till att försöka få iväg anmälningarna och bakgrunderna på söndag, eller så. Om jag orkar efter digerveden.

Nu är det i vilket fall som sovadags. Imorgon ska jag ha föreläsning i Amerikansk realia. Förhoppningsvis klarnar det lite efter det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0