Suuuuuuuuuuuck

En enda lång suck, känns den här veckan som. Skolan klöddar i vanlig ordning (jag tror att Lektor Hildebrand är i masskopi med Sauron, Shai'tan och Voldemort och Crowley(!), så som den här kursen är upplagd) och jag får inget jobb. Jag får inget sommarjobb och mitt hemliga projekt del I fick avslag idag (tyvärr, jag håller alla tumma jag har för del II, för annars blir det... tja, överlevnadsbart, såklart, men jag blir ledsen, för jag vill vill vill verkligen det här!). Jag är glad att de lämande besked i så pass god tid dock.

Imorgon ska jag ha dubbelföreläsning (inte pepp!), först i amerikansk realia, som är en skitkurs. Den är ungefär som estetiska lärprocesser (ja Thomas, jag tjatar fortfarande om den, om inte annat så för att jag vet att det gör dig lite irriterad :P) var för några år sedan: den har alla möjligheter att kunna bli bra och intressant, men den är dåligt upplagd och kurslitteraturen really suuuuuuucks, så nej tack. I morgon eftermiddag har jag sedan uttal. Lite fonetik och sånt, inga problem, det är ganska enkelt.

Mitt projekt för den här veckan är att gå och lägga mig innan midnatt och att komma igång med träningen (vilket är ett led i det här hemliga projektet). Jag var jättedutkig och var och tränade med min PT idag. Han hade lagt upp nya övningar till mig med hemliga projektet speciellt i åtanke. Det var jätteroligt, och en del av övningarna älskade jag verkligen att göra, för de var så annorlunda jämfört med hur jag har tränat innan. Synd bara att del ett gick åt helvete. Just nu känner jag mig inte motiverad att träna alls, bara för det, fast jag försöker låta bli att tänka så, eftersom träningen i sig ändå är kul och jag kan gå och tränga skojsiga övninvar utan att ha något hemligt projekt i åtanke, bara för att övningarna är kul att göra.

Men men. Imorgon är det balett och nästa vecka har vi föreställning, jag försöker se fram emot det istället även om jag i mitt stilla sinne undrar hur i helvete vi ska få ihop koreografin på den tiden.

Det där med "hur i helevete ska vi hinna...?" känns som temat på den här våren, för övrigt. Terminen slutar den 4:e juni, och innan dess är det tänkt att jag ska hinna:
  • Tenta av den sista kursen i svenska, Språklig variation och förändring. Jag har pratat med min handledare men har fortfarande inte fått klart om jag ska ha en munta eller en hemtenta.
  • Tenta av Fiction-kursen (omtenta, så jag får faktiskt skylla mig själv. Jag var i Åre och åkte Lundsrappet istället).
  • Ha en muntlig tenta i uttalskursen
  • Ha en skriftlig tenta i uttalskursen
  • Pilla med talen och vad det nu kan vara att göra i talkursen som inte ens har börjat
  • Skriva klart det sista på min argumenterande text och lämna in den.
  • Skriva hemtenta i Sceince Fiction & Fantasy-kursen.
  • Skriftlig tenta i amerikansk realia, tjoho. Den kursen ser jag fram emot att ha överstökad.
Och till detta kommer givetvis även en bunt litteratur som ska läsas. Hahaha. Det är inte klokt vad kul jag har, som Hälge skulle ha sagt. Nu skiter jag i det här och går och lägger mig istället.



Kommentarer
Postat av: dakka

Haha :) Vid det här laget tror jag snarare att det har gått från irriterande till komiskt :) Carry on :) Är det Fåhraeus ni har i amerikansk realia, eller?

2010-04-29 @ 19:54:49
URL: http://dakkster.wordpress.com/
Postat av: Hemlig :)

Förstår att det är mycket, tråkigt att det inte blev något sommarjobb.

Men du ska faktiskt inte deppa helt, Du ska ha en eloge för att du orkar!

Tänk så långt du har kommit hitintills :)

Kämpa på!! :)



kram

2010-05-01 @ 00:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0