25

Ja jösses, jag har lite svårt att fatta att jag har levt ett kvarts sekel. Jag hittade ett minimalt åderbrock på höger lår och blev slungad rakt in i verkligeheten, haha.

Ett tecken till på att man börjar bli gammal: jag har ägnat födesledagen åt att städa mitt rum. Jag polerade skrivbordet med möbelpolish, vilket jag aldrig gjort förr. Det behövdes. Det är jättefint nu.

Vi hade kalaset i lördags (jag och pappa firade tillsammans 80 år). Idag har jag och mamma varit i Skillinge och ätit middag på hamnkrogen. På eftermiddagen kom en av mina mostrar hit och vi spelade spel och fikade. Hon stanande ända tills kvällen, som vi ägnade åt att äta Halloumiost och brulêpudding (och lite annat också, som skinka och kapris och bröd) och titta på Morden i Midsommer.

Jag roade mig lite med att titta på Wikipedia för att se vad mer som har hänt den tredje augusti. Några exempel:
  • Operahuset La Scala i Milano invigdes år 1778
  • Gröna Lund ingivdes år 1883
  • Christoffer Columbus seglar från Spanien för att hitta en närmare väg till Indien år 1492
  • Tyskland förklarar krig mot Frankrike och Belgien år 1914
  • Världens första flygplanskapning misslyckas år 1961
Andra som fyller år idag:
  • Peter Eriksson (miljöpartist)
  • Claudia Galli (skådespelare)
  • P. D. James (författare)
  • James Hetfield (sångaren i Metallica)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gröna Lund är helt Okej. =)

2010-08-06 @ 16:18:43
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0