Varför går ingenting som jag vill?

Min examen hålls som gisslan på HH, eftersom jag inte läst en obligatorisk kurs i sista blocket, som jag inte ska behöva läsa eftersom jag redan läst en liknande kurs inom lärarprogrammet och därför bytt ut den mot en annan kurs för att blocket ändå ska innehålla 30 hp. Jag kan inte ta en examen ens när jag försöker.

Och den där sista kursen på lärarprogrammet som jag är registerad på måste jag tydligen läsa om helt eftersom jag gjort studievbrott (vilket således gäller även för mattekursen och CAD-kursen på U. Jag har blivit gravt missinformerad). Så vill jag ta dem måste jag i så fall göra en ansökan om att bli antagen till skiten igen. Då kan jag lika gärna prata med studievägledarna i Malmö och kolla om jag få läsa upp poängen där i höst, om jag ändå måste bli antagen och skicka in blanketter och skit. Neeej då, jag är inte bitter. Inte alls.

Jag har alldeles för mycket te också. Jag har så mycket te att jag får beslutsångest när jag ska välja vad jag ska dricka till frukost: Lust & Fägring, Anastasia eller Cocktail? Jag fick tio olika sorters teer i födelsedagspresent. TIO. Det bästa var den förpackning med fem olika sorters kusmi-teer jag fick av min lillebror. De smakar helt fantastiskt gott allihop! Tack Mark!

Nu ska jag leta upp en macka och titta lite på TV medan jag äter mackan, sedan måste jag sätta fart och skriva ett utkast till den där artikeln om lajv jag ska skriva till nästa nummer av Fenix. Jag kom nämligen precis på att det är dödslinje för utkastet på måndag. Hejhopp.

Kommentarer
Postat av: Julia

Ja precis. Varför inte bara acceptera att alla är skapta olika, försöka vara nöjd med det gud gav en och skita i idealen? :P

2010-08-20 @ 13:07:57
URL: http://juliaelhag.blogg.se/
Postat av: Gia

Ojoj ja då har du te för ett tag framöver. Jag har 7 sorter och det är tillräckligt för att ge mig beslutsångest

2010-08-20 @ 17:31:24
URL: http://bellonas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0