Juldagsunderhållning

Julafton var trevlig. Jag fick fina julklappar och spelade spel med mina kusiner och hamnade i en hög med dem i en stol (vet inte riktigt hur det gick till, jag satte mig och sdan rätt vad det var satt de två ovanpå). God mat ochtrevlig sällskap och sådär.

Tyvärr kom inte Emil upp, eftersom han är insnöad tillsammans med sin familj nere på Söderslätt. Lite tråkigt, men inte så mycket att göra åt det. Det positiva är att jag får öppna julklappar en gång till sen, haha.

Jag fick ett par längdskidor i julklapp, och idag var mamma och jag ute och tog en premiärtur. Vi körde upp spår runt två av fotbollsplanerna och körde sen ett par varv där. Totalt blev det 4,8 kilometer, räknade vi ut. Duktig av oss!

Minns ni förrsten flaskposten jag hittade i november? Idag bestämde jag mig för att äntligen slå sönder den och ta ut lappen. Den är lite fuktskadad, så den ligger på tork just nu. Kanske är den mer läslig när den torkat? Vi får se. Lite spännande är det. Jag har lyckats utläsa orden "skatten" och "kapten Hovkrats" (eller möjligen Havkrats).

Nu sitter jag och lyssnar på när mamma gör ris a la Malta i köket (mums!). Det är tradition att äta det till efterrätt till juldagsmiddagen, som i år av förklarliga skäl, inte består av mormors tjälknöl utan av rester från julbordet i går kväll. Ikväll blir det sedan kvällsmat med släkten på Sandras i Lund - det är dags att skapa lite nya traditioner.

Ha en fortsatt god jul alla!

Kommentarer
Postat av: Moonwitch

Låter som du med haft en underbar jul..:)

Önskar dig en god fortsättning!

2010-12-25 @ 22:05:33
URL: http://ritamang.blogg.se/moonwitch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0