Nattönskningar

Alldeles nyss kom jag på mig själva med att tycka att det hade varit litelitelite skönt att faktiskt vara singel. Sådär i ena lilltån eller så. För när klockan är kvart i midnatt och man är trött och bör gå och lägga sig och sambon är uppe och kräker (igen) och ockuperar badrummet i tjugo minuter, då är det fan inte kul någonstans. Men jag kan ju inte bara slänga ut honom liksom, och egentligen vill jag ju det inte heller, för jag tycker väldigt mycket om honom. Fast jag tycker inte om att han är sjuk.

Jag kom på att det är bättre att önska sig ett badrum till. Och när jag ändå är igång vill jag ha en bubbelpool och en fin inbrottssäker villa och en rosa BMW Z3 och en egen säng (tills Emil blir frisk) och ett stort akvarium med gång som man kan gå i (sånt där som de har på Havets Hus i Lysekil). Och jag vill ha en egen båt (en häftig båt, typ som Götheborg) och mera snö och att N&K bestämmer sig för att översätta och ge ut de sista böckerna av Wheel of Time och fler besökare på min blogg. Jag vill ha examen också, och vara författare på heltid, det hade varit skönt. Eller språkforskare, det fungerar också. Att Emil blir frisk hade ju också vairt bra, och att mormorblev frisk! Och när jag ändå är igång vill jag bli miljonär och att det ska vara fullt lagligt att hämnas på de grannar som inte städar i tvättstugan och som röker i trappuppgången och förbjud alla otäckta katter och hundar som bara ger kli och andningsproblem och sånt skit. Jag vill att folk i VVT ska bli mer aktiva och att det skulle vara lättare att få tag på kött som inte är gris och mat som är ekologiskt odlad. Jag vill sluta drömma mardrömmat om Emils familj och jag tycker att alla andra ska inse hur himla bra och tuff och häftig jag är (häftigast i hela världen faktiskt) och så vill ja ha en dator som aldrig går sönder, hänger upp sig eller får något annat dumt för sig, utan bara fungerar som jag vill att den ska. Slutligen vill jag ha fler fina bokhyllor och så vill jag bli baronessa.

När jag ändå är igång kan jag ju önska att blogg.se ser över sina servrar så att de fungerar bättre i framtiden också.

Nu är jag på dåligt humör. Jag bits säkert, men toaletten är ju äntligen ledig så nu ska jag ockupera den!


Jag är bäst!
Fotograf: Ulf Ericsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0