Henry VIII

Dagens tema känns det som. Först skojade jag och Petter en del om honom, och sen ägnades dagens föreläsning i brttisk realia åt honom. Ja, inte bara åt honom, men han berördes där. Eftersom jag inte kommer på någon bättre rubrik så får det bli Henry VIII.

Jag känner mig trött, på ett bra sätt. Engelskan drog igång på allvar i morse och det var intensivt. Vi gick igenom Englands historia från Istiden till George I.

När jag kom hem tog jag tag i kurslitteraturproblemet, det jämt existerande när man pluggar. Jag har kommit ganska lindrigt undan tidigare och kunnat låna många böcker eller fått tag på dem billigt. Nu gick det inte längre. 2730 kronor går det på. Och då är inte böckerna till Science Fiction-kursen eller Enlglish pronunciation inräknade. De kurserna har inte startat än. Fantastiskt.

Jag har dock lyckats sälja av en hel del gammal kurslitteratur (och jag har lyckats bli av med boken i matematisk statistik, se tidigare inlägg), vilket uppskattades av både min bokhylla och min plånbok.

Seneftermiddagens projekt blir att försöka skriva färdigt arkivuppgiften jag har kvar i ortnamnsforskningen (hann inte riktigt färdigt igår) samt att titta över schemat och lässchemat för engelskan så att jag får lite koll på den.

Egentligen är tanken att jag ska träna ikväll, men jag vet allvarligt talat inte om jag orkar. Jag är trött och jag känner inte alls för att träna, och då brukar jag sällan få ut någonting av att gå dit. Jag känner mest för att vara hemma och ta det lugnt. Spela TS2 och sånt. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0