Snöa på, snöa på, snöa på!

Det snöar ute. Det är fint. I synnerhet när jag sitter inne och tittar på det (för det blåser ganska kyligt, så det är inte skönt väder att vara ute i).

I fredags hade jag muntlig tenta i ortnamnsforskningen. Det gick bra. Faktum är att det gick riktigt bra! Jag har en inlämningsuppgift att göra klart också. Blir den också bra får jag VG på kursen, tjoho!

Våra nya leksaker har kommit också, så jag ägnade en stor del av gårdagen åt att spela Guitar Hero III. Och städa lägenheten.

Idag har vi haft styrelsemöte med HUG. Eller nja: orienteringsmöte. Mer än hälften av styrelsen dök inte upp (skäms på er!), så vi kunde inte ha beslutfattande möte.

Ikväll blir det rollspel. Petter har tröttnat på att vara spelledare, så det dröjer nog innan vi spelar Nanbaton-äventyet igen (tråkigt!). Petter pratade om att avrunda äventyret redan idag, vilket jag hoppas att han inte gör, för då kommer vi att gå utan rollspel i flera veckor. Jag behöver åtminstone tre veckor för att förbereda mitt äventyr, och om han slutar spelleda nu kommer jag inte att känna samma "press" på att göra det färdigt, eftersom det blir uppehåll i alla fall, och då kommer det att bli mer än tre veckors uppehåll. Jag känner mig själv.

Nu funderar jag på om jag ska vara duktig och skriva lite ortnamnsuppgift eller om jag ska ha roligt och spela The Sims 2 istället.

Förresten: hur ber man någon att dra åt helvete på ett fint sätt? (visserligen tvivlar jag på att det går att säga det på ett "fint sätt" till den här personen, men det kan vara värt ett försök. Jag måste vara diplomatisk innan jag kan bli bitchig på riktigt, right?)


Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Idag snöar det här, trodde för ett tag att snön skulle försvinna faktiskt. :P

2010-01-18 @ 13:31:43
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Moa

Min pojkvän hjälpte mig, så jag vet faktiskt inte riktigt. Men han gjorde iaf en stor bild av alla tre kortet och färglade det rosa emellan och sen infogade alltihop samtidigt.

2010-01-18 @ 17:47:57
URL: http://godisikopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0