Svar på era frågor

Ja, här kommer lite svar på era frågor, som utlovat!

Visst var du på audition för ett tag sedan? Hur gick det med den?
Jo, det var jag, i slutet av november (första advent närmare bestämt). Jag tycker att det gick helt okej, men de (Halmstadspexet) har fortfarande inte hört av sig, och jag vet att skådisarna (jag sökte som dansare) fick besked redan innan jul, till spexets julfest, så jag antar att de inte vill ha mig. Jag har försökt få tag på dem, men det har inte gått så bra. Jag siktar på nya projekt istället, mitt jobb som studentambassadör till exempel.

Hur går det med boken du skriver på?
Jag har hört av mig till NeoGames, och de sa att de skulle höra av sig efter nyår. Jag väntar fortfarande. Vill de inte ha boken kommer jag att publicera den i alla fall, troligast via något on demand-företag.

Läste att din mormor var sjuk. Hur är det med henne?
Ja, det är hon. Hon har cancer och ska opereras snart. Vi håller tummarna!

Vad är det för realia-bok du tjatar om?
Det är min kursbok i brittisk realia (typ historia). Den heter The Penguin Illustrated history of Britain and Ireland. Den är väldigt fint illustrerad med bl.a. historiska kartor och färgfoton. Det är en ovanligt rolig kursbok att läsa just därför. Väl värd sina pengar!

Var tog fotot på era nya fåtöljer vägen?
Haha, jag glömde nog lägga upp det. Enjoy:



Jag minns inte vad de heter, med de är köpta på Ikea. Mycket sköna! Klädseln går för övrigt att ta av och tvätta (annars skulle jag nog aldrig införskaffa en vit fåtölj!)

Vad brukar du äta till frukost?
Det varierar. För det mesta blir det en macka, en kopp te, fil eller yoghurt och gärna färsk frukt i någon form. Ibland blir det någon sorts gröt (mannagryn, kornblandning eller havregryn).

Vem har gjort din bloggdesign och vad använder du för typsnitt?
Designen har jag själv gjort, men headern har jag lånat från snyggareblogg. Typsnittet i headern och inläggsrubrikerna heter papyrus, typsnittet till texten heter Verdana. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad tyspnittet heter som jag använt till "menyrubrikerna".

Tjänar du pengar på din blogg?
Nej, verkligen inte. Jag har för få läsare :P

Hur länge har du bloggat och varför började du blogga?
Första inlägget skrev jag augisti 2007, och sedan dess har det rullat på. En kompis (Maria) övertalade mig att börja "eftersom hon gjorde det". Sedan, när hon väl fått mig beroende, slutade hon.

Vad är det du pluggar och var? Vad gjorde du innan?
Jag läser på Högskolan i Halmstad.

Den här terminen läser jag Engelska block A (grundnivån alltså) och Science Fiction och Fantasy II (litteraturkurs på kvartsfart). Dessutom ska jag läsa min sista kurs i svenska - spårklig variation och förändring. Tanken är att jag ska ta en filosofie kandidat-examen med svenska språket som huvudämne.

I höstas läste jag första terminen på Utvecklingsingenjörsprogrammet, men jag insåg att jag inte ville bli ingejör.
Innan dess läste jag tekniskt basår. Innan dess läste jag på lärarprogrammet, med svenska som huvudinriktning, allt på HH.

Innan dess läste jag estetiska programmet, musikinriktning, på Spyken i Lund. Jag tog studenten där 2005.

Har du sett Avatar? Tyckte du om den?
Ja, jag har sett Avatar. Den är riktigt bra (trots sina likheter med Pochahontas) och det är den enda film som någonsin fått mig att gråta på bio.

Vilken är din favoritbok?
Uj... svår fråga... måste nog ändå svara Prinsessa söker drake av Patricia Wrede. Jag har läst den minst 14 gånger och jag kan den nästan utantill. Hysteriskt rolig sago-parodi!

Vilket är ditt favoritklädesplagg? Kan man få se en bild?
Jag har många plagg jag gillar, men min blå-vit-randiga klänning från MQ är nog det jag gillar allra bäst. En fin sommarbild får ni:


Fotograf: Ulf Ericsson

Du skev att du fått jobb som studentambassadör: vad innebär det?
Det innebär att jag hjälper Högskolan i Halmstad att marknadsföra sig. Jag kommer att vara med på Öppet Hus i mars, bland annat, och åka runt till en del utbildningsmässor och göra besök på gymnasieskolor. Vi talar om vad man kan studera på HH och varför vi tycker att man ska göra det, typ.

Vad är du allergisk mot?
Min lägenhet, tydligen. (skit är vad det är!) Och häst, hund, katt (jättemycket!), kvalster, gräspollen, jordnötter och sötningsmedel (aspartam och sånt där jox. Allt naturligt socker, som fruktos, går bra).

Det var länge sedan det var jul. Är det inte dags att byta ut tomteluvebilden?
Det är väl inte så länge sedan? Inte ens en månad ju! Men jo, bilden ska bytas ut, så fort jag orkat ladda upp snygg-bilderna på mig som just nu finns i min digitalkamera.

Vad gör du just nu?
Förutom att sitta och svara på era frågor funderar jag på vad jag ska försöka peta i mig till kvällsmat och väntar på att Emil ska komma hem.








Kommentarer
Postat av: dakka

boken i brittisk realia är tyvärr ganska kass. den har en massa trevliga bilder osv, men den är inte alls pedagogiskt upplagd och det känns som att man läser om löjligt mycket meningslöst dravel. det är inte så bra textkopplingar mellan kapitlen heller, så det är svårt att följa en röd tråd. det är för att de olika kapitlen är skrivna av olika författare. antar att du har kristina som lärare. lyssna jävligt noga på vad hon säger och ta noggranna anteckningar för det är det huvudsakliga som kommer på tentan. boken i amerikansk realia är mycket bättre.

2010-01-21 @ 23:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0