Examensfest

I lördags hade jag min examensfest. Jag fuskade lite; jag har inte tagit ut examen ännu, för jag har fortfarande en tenta kvar att lämna in, en hemtentamen i språklig variation som ska vara inne senast fredag. Jag valde att ha festen i lördags i alla fall, eftersom Emils lillebror tar studenten på fredag, och jag tyckte att det var lite dumt att konkurrera med honom.

Det var soligt och fint och jättetrevligt. Jag fick en massa blommor och en jättefin klocka av mamma och pappa. Det känns så otroligt skönt att vara (nästan) klar med det här och få min filosofie kandidat i svenska språket. Jag kan fortfarande inte riktigt fatta att det är sant. Tack alla ni som dök upp i lördags, jag uppskattade det verkligen, även ni som bara kom över en kort stund.

Pappa påpekade flera gånger att han tyckte att jag hade gjort så fint i lägenheten (att ha examensfest i en trea kräver lite planering och ommöblering och kreativt tänkande!) och han såg riktigt stolt ut. Då kände jag att jag gjort något bra, både med festen och med examen.


Emils pappa, Emil, min mamma.


Jag och min pappa. Visst ser han stolt ut?
Fotograf: Una Ericsson



Den soliga balkongen.


Marängtårtan som jag bakade helt själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0