Första sommarlovsdagen

Innan klockan var nio hade jag gått upp, klätt på mig, ätit frukost och sytt färdigt den röda klänningen till Kir. Nu ska den bara broderas. Under förmiddagen har jag också hunnit göra en beställning från Korps. En sax (jag tänker inte spela sömmerska med minisax ett år till, så nu har jag köpt en stor medeltidssax istället, mycket bättre att klippa tyg med), broderitråd, kaninskinn, band och lite pärlor. För ovanligehets skull ingen tygbeställning. Jag har ganska gott om tyg hemma (förhållandevis i alla fall), så det behövdes inte i år. Det är lite ovanligt.

Resten av förmiddagen ska ägnas åt att städa lite och annat sånt nyttigt. Ska se om jag hinner fortsätta på mina syprojekt inför Kir, annars får det vänta tills efter helgen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kikar förbi bara :) allt bra med dig? :)

2010-06-12 @ 12:38:20
URL: http://hasselqvist.blogg.se/
Postat av: Matilda

vad mysigt det låter, att brodera en egensydd klänning! låter som att det kommer bli superfint!



ja london är en härlig stad! det blev musikal yes! återkommer med resefoton!

2010-06-15 @ 22:33:26
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0